Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Photocure småprat 2019 (PHO)

Jeg har 45% PHO, 35% PCIB, 20% Nano.
PCIB og NANO er mer spennende enn PHO for Photocure er en sikker vinner :slight_smile:

5 Likes

Veldig fornuftig fordeling av midlene, rett og slett!
Selv har jeg 75% PCIB og 25% PHO, men nest etter de er NANO min favoritt.
Alle biotekinvestorer bør ha en god slump i PHO i sin portefølje.
Lav risiko og høyt potensial, og fin buffer mot uforutsette hendelser i andre papirer.

5 Likes

3U :wink:

Underdekket
Underpriset
Upopulær

?

1 Like

Jeg har lenge hatt som mål å diversifisere noe fra pcib og pho til nano når markedsverdien deres er nogenlunde lik. Det er fortsatt 2,2x til lik markedsverdi.
Men jeg håper jo at nano dobler seg før vi kommer til lik verdi. Hehe

Jeg har 75% PHO og 25% PCIB, av mine biotekinvesteringer, dersom det skulle ha noen interesse. :wink:

Akkumulerer stadig, i begge to, på disse etter min mening meget gunstige nivåene.
Vil nok trolig, forhåpentligvis, vektes litt mer over mot PCIB etterhvert, avhengig av utviklingen i de begge.

Ingen aksjer skal selges på 5 år.

2 Likes

Det er ihvertfall av interesse i denne tråden. :wink:

1 Like

PHO er den 5. mest populære aksjen på Tekinvestor, plassen bak Funcom.

1 Like

Aksjen og caset er på mange måter ikke helt ulikt Funcom 2.0

Selskap som er i ferd med å legge helt om på strategi og reise kjerringa etter lang tids underperformance. Så sånn sett ville man ikke være helt urimelig om man kaller det for Photocure 2.0 eller til og med 3.0

2 Likes

Fin anekdote savepig. 2.0 var softlaunch i europa med partner. 3.0 er for egen maskin i USA.

1 Like

100% PHO her nå, etter en gradvis overgang fra 100% NEL over tid (10 mnd).

Er sjelden/aldri investert i flere enn maks to selskap samtidig, som regel bare ett.

2 Likes

Bra timing Hayen :+1:

NEL vil nok få det knalltøft i morgen ser det ut som. Bra ingen ble skadet.

1 Like

Aldri vært et sekund i tvil om Photocure og som jeg var i Nel er jeg 100% eksponert i PHO

1 Like
5 Likes

Photocure presenterte studier ved NUF-kongress

22 minutter siden · Infront TDN Direkt

Photocure presenterte data av blå lyscystoskopi (BLCT) med fleksibel cystoskop og Hexvix fra tre undersøkelser ved NUF-kongressen i Island 5–8. juni, skriver selskapet i en melding tirsdag.

To av tre studier var semi-strukturelle intervjuer fra Lillebaelt Sykehus i Danmark, mens den siste var en prospektiv studie fra Oslo universitetssykehus.

Fra de danske studiene fremkommer det at 10 av 12 pasienter beskrev at de opplevde følelsesmessig og fysisk støtte fordi det var samme sykepleier som håndterte all informasjon og oppdrag før, under og etter BLC med fleksibel cystoskopprosedyre. BLC-prosedyren med lokalbedøvelse var godt tolerert, og bare en pasient rapporterte ubehag, opplyses det.

I den norske studien ble BLC med fleksibel cystoskopprosedyre med både biopsi og ablation (laser eller diatermi) utført på 59 pasienter. Gjennomsnittlig smerte for biopsi vs. ablation var 2,3 og 4,3 på en 10-punkts VAS skala, ifølge meldingen.

1 Like
1 Like

Og alltid det rette? En sjelden og beundringsverdig egenskap.

2 Likes

Ser ut som Edison har foretatt seg en oppdatering den 7/6, men må ærlig innrømme at jeg ikke klarer å se hva som har blitt endret.
Eller er det bare så enkelt eventuelt idiotisk at kursen siste gang ble oppdatert den 7/6, den endte sikkert på 44,5 den dagen

https://www.edisongroup.com/company/photocure/1219/

1 Like

Re Quadruple
Jeg har gått på smeller selvfølgelig, men det har hovedsaklig vært da jeg satt med flere selskap. De har gitt god erfaring
Mitt første kjøp i aksjemarkedet var i 1991.

Utgangspunktet mitt er enkelt:
Pengene i aksjemarkedet er en parallell økonomi som jeg ikke merker til daglig. Det har vært sånn i 20+ år. Derfor vil jeg heller ikke merke så mye til evt tap. Det skal også sies at jeg har blitt ganske herdet begge veier etter brutale opp- og nedturer.
Etter hvert har filosofien vært at jeg vil heller ha så god kontroll som mulig på ett enkelt, eller maks to, selskap, enn brukbar i flere.
Satt i et par år100% i NEL før PHO og anslagsvis ti år i Thin før det. I NEL ble det ca 90% avkastning og i Thin ca 470%.

Helt sikkert en noe spesiell investeringsfilosofi, og jeg anbefaler den ikke til noen

7 Likes

“Diversification is protection against ignorance. It makes little sense if you know what you are doing.”
-Buffet

2 Likes

Tror de fleste av oss her inne ikke har like stålkontroll som buffett, han anbefaler vel heller ikke å gå all in, men kanskje ha 5 forskjellige aksjer.

3 Likes