Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Raketter og annen handel

Den beste kuren for lav oljepris er lav oljepris, men at kuren vil virke på kort sikt er lite sannsynlig.

1 Like

Saudi og Iran tar opp alt for mye olje, når sanksjonene mot Iran ble opphevet så ble det mye mer tilgang til markedet.
Ingen som bremser produksjon, OPEC gønner på.
Ser vi på hva hvert enkelt land må ha for å nå budsjett, så ligger mangen langt under på dagens olje pris.
Som eksempel må vel Norge ha en oljepris tett på 50. Saudi har vel budsjettert med rundt 80 eller i område rundt der.
Skal se om eg klarer lete opp en oversiktside over hva hvert enkelt land må ha, å der er det ikke mangen som er under 50!
Selv med økt etterspørsel, så er det også økt tilgang.
Lav oljepris kompenseres med økt volum fra oljeselskapene, nesten som en vond sirkel.

Kanskje er det noe i at oljeselskapene vil selge olja menst den enda blir kjøpt? Tenker på alternativ energi, f.eks sol ?

1 Like

Den oversikten finner du i videoen med Mike Maloney som jeg nettopp postet…

2 Likes

Har mer tro på konspirasjonsteorien til Gordon da om at enkelte land vil ha slutt på skiferinvesteringene og derfor presser ned prisen. Høres jo logisk ut. Samtidig vil alltid verdensøkonomien ha stor betydning for prisen.

1 Like

den konspirasjonen er jo helt oppe i dagen… Om du virkelig vil konspirere litt mer… Så smak på denne. Saudi er buddy med USA. Mange er de som mener at USA har tatt en liten kvelds telefon over til Saudi for å knuse olje og gas pris… Dette gjør utrolig vondt for Russland som USA er i handelskrig med. Knuser dem.

1 Like

Eg såg ikke videoen din før eg skrev innlegget mitt, men der var jo som du sier oversikten ja.
Ser at eg bommet litt, da Norge er nedpå 40 menst saudi er over 100

“While oil fundamentals aren’t strong, physical markets do not corroborate the substantial weakness in flat price,” New York-based Morgan Stanley analyst Adam Longson said in a report Monday. The “latest oil pricing pressure appears more financial than physical.”

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-08-24/out-in-the-real-world-oil-market-is-much-better-than-it-looks

kommer nok etterhvert men jeg tror det er tryggest å vente med oljerelaterte bets till jul. Nå i mellomtiden ble det jo pittelitt FUNCOM da så jeg har noe galskap å følge med på :stuck_out_tongue:

Tror nok sikkerhetspolitikk også har en del å si på oljeprisen. Det å holde Russland nede er viktig i en tid der de viser stadig mer aggressivitet, det samme med IS som også finansieres i stor grad av olje. Det er heller ingen utsikter om bakkekriger i nær fremtid, noe som historisk sett har bidratt til å øke etterspørselen.

1 Like

Nå har markedet fått pustet ut og småsparere solgt i panikk og så kjøpt tilbake dyrere, men problemene er de samme. Da prøver jeg meg på en short igjen. “Blanka OMX” uten gearing

1 Like

lykke til :wink:

EDIT: Mente det :smiley:

1 Like

Så kom det selvfølgelig sterke BNP tall fra USA.

Feiger ut… Tror dette var min korteste trade noensinne, men hadde ikke forventet BNP tall på 3.7%.

2 Likes

sitter fortsatt Bull.

USA er sinna om dagen, økonomien går så det griner. Death cross, Daim Krysset eller what not… Det er vanskelig å forhandle med stadig gode vekst tall. Veien er opp

Tror neste 14 dagene kan bli bra. Etter det en gang tror jeg det blir så mye ned igjen at paven må komme til det hvite hus for å trøste dem :wink:

Ble høyderedd , solgte DNO på 8.50 fra inngang på 7.39, kjøpte igjen på 8.36, gjorde noen tusenlapper på traden, bommet på topp 8.80, og nå sitter jeg, boom i sluttauksjonen, sinnsykt volum og en gamechanger for selskapet, samme reisa i morgen? Tror bull bli bra i morgen også

2 Likes

Solgte alt i NEL for 1.95 i dag. Den var fine :slight_smile:

Har 9% på bitcoin og 8% på olje siden jeg kjøpte nå

48 USD nå

2 Likes

casher inn ca +10% på olje… greit å ta gevinstene hjem i dette markedet synes jeg

8 Likes