Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

SoftOx Solutions (Part 1)

Hvorfor er det uproft? De har brukt ressurser på sjekke med advokater med kompetanse på emnet for å få det rett. Det er proft i mine øyne.

5 Likes

Fordi at med klar og oppdatert innsideliste og et minimum av corporate governance, så hadde ikke IR trengt å bruke et advokatkontor overhodet på denne saken. Hvis de overhodet har en innsideliste, så kan du være helt sikker på at Zapffe stod på den på fredag.

7 Likes

Er jo en grunn til at selskap lister seg på Merkur. Kravene er lavere til formalia hos selskapene.
Det må du som investor ta høyde for

2 Likes

Sentrale løpende forpliktelser for selskaper på Merkur Market

  • Rutiner for håndtering og offentliggjøring av innsideinformasjon og ande vesentlige selskapshendelser
  • Forbud mot misbruk av innsideinformasjon og spredning av villedende informasjon
  • Taushetsplikt
  • Offentliggjøring av årsrapport og halvårsrapport
  • Likebehandling av aksjeeierne
2 Likes

En liten antydning til momentum på chartet i dag.

5 Likes

4 posts were merged into an existing topic: Aksjebøker

Hadde en liten tur innom fabrikkutsalget til Nidar sjokoladefabrikki dag. Ikke mindre enn 6 flasker rundt om i det lille lokalet. Dette utsalget ligger vegg i vegg med fabrikken. Om tettheten av flasker er like høy i fabrikken, så aner jeg hvor dagens produksjon tar veien.

By the way, Nidar er eid av Orkla.

7 Likes

Var dette safedes-flasker, eller kun en heads up om at forbruket er vedvarende på desinfeksjon?

Lilleborg er jo også eid av Orkla, så om dette var SafeDes så vil jeg tro Hans Petter Grette er kanalen.

1 Like

Orkla har sin egen håndsprit. Så det er megakult om di bruker safedes.

1 Like

Dette var safedes!

4 Likes

Okei, da er Grette virkelig på ballen.

1 Like

Noen som har vært borti følgende? Fikk tilsendt dette av jobben i dag. Jeg anbefalte ofc SafeDes, men sikkert ikke lett å få tak i.

1 Like

https://www.tonerweb.no/p/handdesinfeksjon-1000ml-pa-lager-174414
Dette er typen.

1 Like

2 Likes

https://www.aftenposten.no/norge/i/VbV3gp/vi-vasker-hender-minst-syv-ganger-paa-skolen-sier-klara-lukacova-9-pliktoppfyllende-elever-vasker-hendene-til-blods?

Edit:

Som @OYV skriver under, virker som en nobrainer at softox bør ha en rolle i skoler og barnehager. Å bare redusere antall vask fordi det skader huden er en lite tilfredsstillende løsning

2 Likes

Gikk inn på tråden nå for å lime inn samme artikkel. Hvis de klarer å få produsert så mye som de sier, OG få solgt det inn til institusjoner, ja så blir det en never ending strøm av skånsom desinfeksjon til landets innbyggere og av penger i kassen til SoftOx…

3 Likes

Syyyynker ned mot bunnen til TV sin trendkanal

3 Likes

Stemmer dette, kan de øke produksjonen med 100-150% på kort tid gitt at ting fungerer ( øke til 3/4 skift)

14 Likes

Kan ikke forstå noe annet enn at denne skal opp.

6 Likes

https://www.aftenposten.no/norge/i/VbV3gp/vi-vasker-hender-minst-syv-ganger-paa-skolen-sier-klara-lukacova-9-pliktoppfyllende-elever-vasker-hendene-til-blods? <-- Noen burde tips skoler og barnehager om SoftOx

1 Like