Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Starbreeze (STAR-A/B)

@holmes godt jobbet å treffe såpass på utgiftene!

2 Likes

Kjære vene vi får da inderlig happen han har rett… For du må tjene noe inni helvette med penger for å forsvare en market Cap på 3 milliarder. Det er her dere har problemer med å forstå prisingen av STARBREEZE føler jeg. Omtrent så dere tror at aksjen bare skal fortsette opp og opp og opp bare om EBIT er positive… Det er faktisk slik at EBIT vanligvis på årsbasis for et nytt og usikkert selskap som STAR bør være 1/10 av selskapets Verdi. EVIT er 1/78 av selskapets Verdi nå. Vi snakker om en uhyre høy prising av STARBREEZE allerede. Dette er jo grunnen til jeg advarer. I det øyeblikk boblevillig kapital er All inn i SB, så vil aksjen begynne en formidable korreksjon ned. Bli ikke overrasket om den halverer seg eller mer.

Husker jeg feil eller kjøpte ikke du Idex her forleden?
De koster jo mer en det dobbelte av SB og har aldri tjent en krone…

Du har ikke troen på at SB kommer til å rulle inn 300 MSEK i årlig overskudd i fremtiden og det er jo ganske fair. Jeg har ikke troen på at Idex kommer til å klare 600 MNOK i overskudd heller. Folk er forskjellige.

Tror det er snakk om at folk har forskjellige forventninger til fremtiden, mer enn at folk ikke skjønner konseptet bak PE.

edit: har ikke SB aksjer og anbefaler hverken kjøp el. salg

1 Like

Husker nok feil ja…

Husker nok feil ja…

Jaja, poenget består.

edit: det var denne posten:

1 Like

Forrige spill i den sjangeren, Evolve floppet vel fullstendig?

Ja, det är tydligt att vi inte alls har samma tro på framtiden. Men det är väl det såna här forum är till för, att man ska kunna ha olika åsikter och diskutera :slight_smile:

Min åsikt är ju att EBIT just nu inte alls är speciellt viktigt, det viktiga är att man går med vinst under R&D-fasen och det gör de ju med god marginal. Men tydligen är vi inte överens här… :stuck_out_tongue:

Det är ju inte mycket jag kan göra åt det, jag känner mig väldigt trygg med min investering. Någonstans är jag helt övertygad om att vi kommer att se betydligt högre kurser (100-150% upp) inom några månader, kanske tidigare än så. Men vi får vänta och se :slight_smile:

1 Like

haha… kort trade ja… husker nå… :smiley:

Har ikke engang regnet på PE til IDEX, men det har vært stygt i alle de år.

Høres ut som Funcom :slight_smile:

1 Like

Veldig bra observerasjoner og tanker @delkop og @onns.

Jeg tror jeg muligens må bite i meg kommentaren til @holmes her tidligere om at vi trenger en utsettelse for å få en dipp. Det holder mest sannsynlig med et skikkelig dårlig PD2-kvartal. Det er lett å se seg litt blind på svarte tall når man bare ser kjapt over regnskapet.

Hintet er vel at Starbreeze har gapt veldig høyt her og de må fortsette å vise god gjennomføringsevne for å komme seg på tørt land igjen. Jeg er jo enig med @onns at ettersom de er gjeldfrie, så er det jo ikke noen fare på ferde, men man skal samtidig ikke kimse av at de nevner cash-situasjonen eksplisitt i denne rapporten.

Teksten er nok endret for å reflektere de økte investeringene vi så dette kvartalet. Ifjor så var de cash positive på det tidspunktet.

Nei, ellers hadde de ikke nevnt:
(min utheving)

Mao, cash+driftresultat-investeringer > 0 fram til juni 2016 er det de sier.

1 Like