Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Möglicherweise, stressassasin. Det skulle säkert löna sig. Sedan finns väl också möjligheten att de har större ambitioner med Coldwoods nya IP än vi har trott. Plus större uppköp av spelstudior.

1 Like

Stämma i dag. Någon som ska gå på den? Tyvärr är jag bortrest, annars hade jag gjort det.

Denne ble ikke postet her inne. Mange fine oppdateringer, bla. 1 min tilleggstid ved kamper som ender i uavgjort, nytt design osv.

6 Likes

Og har alle fått med seg denne?

“Siege: Titan wars: Our extensive soft launch is coming to an end. We target Global Launch to mid-late June.”

En av mine venner som tester spillet sa i dag at han har gått litt lei. Spurte om han har lagt igjen penger, og ja, det har han gjort. Han benyttet seg av tilbudene som dukker opp etter hvert som man når 100, 200, 300 osv “victory points”.

Jeg tror dette spillet kan gjøre det riktig så bra og er klar for noen spennende måneder i Stillfront.

7 Likes

Nice! Har du link til kilden?

2 Likes

Side 16

http://www.stillfront.com/site/wp-content/uploads/2016/11/SF-Q117-Report-Presentation-v1.0.pdf

4 Likes

Skal bli interessant å se hva Jörgen har tenkt å bruke 110 MSEK på. La de ligge rolig i banken kanskje?

Redeye har hvert fall trua, basecase kursmål 125. Det er “bare” 64% opp. Nei, blir for kjedelig med MUD’s… :wink:

http://beta.redeye.se/company/stillfront-group

3 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Stillfronts rapport för det första kvartalet var på den svaga sidan, med både försäljning och ebitda lägre än väntat.

Det konstaterar Pareto Securities enligt en färsk analys.

Ljuspunkter saknas dock inte, menar Pareto, som sänker riktkursen till 100 kronor från tidigare 110 kronor, men upprepar sin köprekommendation för aktien.

På den positiva sidan guidas Siege Titan Wars nu för ett globalt släpp i mitten eller slutet av juni, och Conflict of Nations lanseras för närvarande i full skala, skriver mäklarfirmans analytiker i en dagsfärsk analysuppdatering.

Därtill förefaller bolagsledningen se positivt på möjligheterna till förvärv, något som Pareto tror kan hända inom en snar framtid.

Stillfront redovisade ett ebitda-resultat på 7,7 miljoner kronor för det första kvartalet (11,2). Resultatet efter skatt blev 0,6 miljoner kronor (6,1) och nettoomsättningen i kvartalet blev 30,0 miljoner (25,3).

Michael Bernander +46 8 5191 7917

Nyhetsbyrån Direkt

4 Likes

Q1 var “svakere enn ventet” (av hvem?) fordi full lansering av 5 produkter er alle satt til Q2.

3 Likes

Och resultatet belastades av engångskostnader (och investeringar). Men de lär få anledning att uppdatera riktkursen så snart det dimper ner pm om uppköp.

1 Like

Pareto forventet dette :

“We expect Stillfront to increase its revenue by ~22% y/y in Q1 2017”

Den er fra 2.mai

1 Like

Hva ble fasiten ?

“Nettoomsättningen uppgick till 30,0 MSEK (motsvarande period 2016: 25,3 MSEK), vilket innebär en ökning med 18,6% jämfört med motsvarande period”

3,5% avik er jo helt innenfor eller?

1 Like

Selve avviket er vel egentlig ca 15% ned fra Paretos forventning, men enig i at det ikke er så farlig, veksten er jo fortsatt god…!

1 Like

Da var vel kursmålet 110 eller noe sånt? Så det er vel bare å vente ett kvartal så oppjusterer de det igjen. SF øker omsetning hvert kvartal.

2 Likes

Tror att de kan behöva uppdatera riktkursen efter de kommande uppköpen. Och de första lär inte dröja mer än några veckor.

2 Likes

Husk at det koster å investere i nye prosjekter. F.eks Coldwood utvikler CWIP1 (arbeidstittel) parallelt med Unravel 2. Er veldig spent på å se hva slags spill dette vil bli. Jeg tror det blir et spill med røtter i PLEX-strategien, dvs lang levetid. Unravel er et spill man gjør seg ferdig med rimelig kjapt

1 Like

Akkurat nå synes jeg det er mer spennende med hva som skjer med Siege når de kjører i gang markedsføring/full launch enn hvilke oppkjøp de gjør.

3 Likes