Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Grønt grønt grønt,
over hele linja.
Fredag hele året,
det er mye vi har å le av.
Og jeg kan ikke la være
image

image

10 Likes

Skikkelig på bakfot denne uken med alt for mye cash, fikk helt høydeskrekk sist fredag fordi alt gikk alt for bra, siden har bare alt fortsatt å bulle og bulle. I dag var samtlige aksjer i porteføljen grønne!

Hadde nok hatt ATH i porteføljen med grei margin om jeg hadde turt å sitte fullinvestert, men jeg skjønner ingenting av markedet og er skremt.

image

image

Synes mest av alt det markedet vi har nå minner om dette:

Edit:
Før Mandag morgen:

10 Likes

Har du vurdert å bytte ut Medistim med Context Vision? Trader til halve P/E og har sannsynligvis den sterkeste veksten foran seg av de to selskapene.

1 Like

over 100% avkastning på 6mnd er jo vanvittig bra :+1: Jeg er kjempefornøyd med 16%.
Følger deg med argusøyne fordi du er kjempeflink, og jeg tror nok du er en medvirkende faktor for at jeg er i pluss :wink:
Keep up the good work :smiley: :+1:

image

2 Likes

Nja, ikke vurdert enda, men kommer definitivt til å prøve å skjønne caset bedre for å vurdere en inntreden.

@sortor takk, men nå er jo 6mnd et vanity-metric, tallet for de siste tre år til sammen er jo dårligere.

Men ja, vi skal være godt fornøyd med å ligge i pluss sånn som det har vært den siste tiden!

I all beskjedenhet tror jeg at jeg ga Karl Oskar inspirasjon til siste blogginnlegg :smiley:

4 Likes

Haha denne posten ble dratt frem i den andre tråden og jeg må nesten selv kunne si at det var en perle! :smiley: Datoen var 27.mars i fjor.

Edit:

Kom så nær ATH i går at jeg kunne ta en knoke bortpå, men tror dette blir toppen for denne gang. Går inn i langhelgen med en solid mengde cash.

image

2 Likes

Litt drøye draw downs. Om du hadde vært råere med SL hadde du hatt en større portefølje

2 Likes

Det er interessant. Jeg burde nok antagelig vært et godt knepp mer aktiv på det enn jeg er.

Samtidig er det strategien min med å ikke la meg riste ut som ga meg basen for den bouncen jeg har hatt nå i det siste.

Jeg satt med mye cash da det smalt sist og, men begynte å gå inn litt for tidlig.

Men ser hele tiden etter optimaliseringer på strategien!

Edit:

Dette var en kul post på twitter:

Om jeg hadde laget noe lignende hadde det blitt en endeløs strøm av rimelig dårlige investeringer, med et bittelite sett som hadde båret ca hele verdiøkningen i porteføljen:

4 Likes

Hvor har du kjøpt Bitcoin @Savepig ? Tenkte å hedge/hodl selv og ser at ETF ikke er bra til en hodl strategi.

Kjøper på bitmynt og har på egen wallet. Har ikke funnet noe billigere sted enda. :slight_smile:

Gjør et nytt kjøp der i morgen tenker jeg.

2 Likes

2 Likes

Er det vanlig konto og ASK?

1 Like

Hijacker litt.

Kjøpte på https://miraiex.com Som også reklamerer på siden. Norsk selskap med konsesjon fra finanstilsynet. Aner ikke om de er billigst, tviler. Men kult å støtte folk som faktisk har papirene iorden.

2 Likes

ASK og Zero

Har en vanlig og, men den bruker jeg bare som depot de gangene jeg er i nærheten av å komme i press på marginen, så står som oftest tom.

Edit:

image

2 Likes

Går inn i helgen med det minst bearish outlooken på lenge, så det er vel nå det smeller.

ATH!

image

image

Ser Nordea omsider våger seg utpå og tegner opp verdiutviklingen på fondssparingen min igjen, har klart seg bra den og!

image

9 Likes

8 Likes

Stor fallhøyde ? :sweat_smile:

HAHA! Ja jeg må si jeg har litt for mye høydeskrekk nå, det har redusert uttellingen min de siste ukene ganske mye.

Så opplevd fallhøyde er ganske stor!

3 Likes

image

4 Likes