Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Tesla (TSLA) 🏎

Diskuter Tesla Motors her :smile:

1 Like

Menes det aksjen eller Tesla som bil generelt? Til det siste kan jeg bare si at det skal hÞres at du drar pÄ. Tesla Model S er som Ä lage mat uten lukt eller ha sex uten lyd. Er nÄ min mening.

FÄr aldri rÄd til en heller. Vent litt, jeg er jo toppaksjonÊr i Funcom :slight_smile:

1 Like

Jeg tenker aksjen primÊrt :smiley: Satt pÄ med en kollega her om dagen som har den nye Teslaen med 700 hester - savnet ikke lyd akkurat - var nok gledeshyl i bilen til Ä kompensere :smiley: Nesten som Ä kjÞre Speedmonster pÄ Tusenfryd, :slight_smile:

5 Likes

Jaja, det er ogsĂ„ en mĂ„te Ă„ gjĂžre det pÄ 
“Elon Musk varslet nytt produkt pĂ„ Twitter”

5 Likes

“Solar power costs six to seven cents, he said, and wind costs four or five cents. Add 2± for the cost of a utility-scale Tesla battery, and renewables with reliable storage are still at half the price of new nuclear power.”

Les mer her:

“Better, cheaper batteries appear to be on the way—and more power to them.”

2 Likes

Tesla fÄr vel ikke bedre gratis reklame enn dette?

2 Likes

Dette er en del av radar-forbedringene i 8.0. Det den gjĂžr er Ă„ se “under” bilen foran pĂ„ bilen foran der igjen. Hvis bil som er foran den som er foran gjĂžr en nĂždbrems vil Teslaen ogsĂ„ gjĂžre dette. Har opplevd dette selv en gang, fĂžrst veldig ubehagelig nĂ„r den bremser tilsynelatende uten grunn, men nĂ„r bremselysene pĂ„ bilen foran gĂ„r pĂ„ sĂ„ er det greit at systemet ser mer enn sjĂ„fĂžren har mulighet til.

2 Likes

At vi har drevet og kjÞrt selv uten slike hjelpemidler kommer nok til Ä bli sett pÄ som helt hasardiÞst om noen Är, pÄ et eller annet tidspunkt innen overskuelig fremtid er teknologien sÄ billig og pÄlitelig at den kommer til Ä bli pÄbudt pÄ alle biler.

Dette er dog ikke noe som kommer til Ă„ vĂŠre unikt for Tesla.

2 Likes

Noen som har tro pÄ noe spennende nytt fra Tesla i morgen. Aksjen har gÄtt som et kule i det siste. Potensialet tatt ut?

Usikker pÄ om det blir store nyheter, har stÄltro pÄ lang sikt men ser at kursen har vaket opp og ned i 3/4 Är nÄ sÄ har aventet inngang.

ATH pÄ Tesla pt. Kanskje pÄ tide Ä gevinstsikre litt?

Suser videre oppover denne. Begynner Ă„ vel Ă„ plukke seg oppover frem mot Tesla model 3 lansering.

Er det noen her som har reservert M3?
Fristende
men jeg tror jeg stÄr over, forelÞpig.

En kompis av meg pÄ jobben har reservert en M3, men han flytta etterpÄ, sÄ nÄ kan han gÄ til jobben. Tipper han avbestiller.

1 Like

Du vil ikke overta du da? :slight_smile:

Hadde tenkt Ä vente pÄ generasjonen elbil etter M3 :slight_smile:

1 Like

Har reservert Model 3 selv. Er veldig spent pÄ Ä se hva utgangspunkt prisen blir og evt. nÄr den skulle dukke opp her til lands.

1 Like

Mer spent pÄ Model Y, som blir en mer kompakt SUV-sak. Usikker pÄ om den blir for liten for oss med masse bagasje. Ser at brukte Model X 90D starter pÄ 900k pÄ Finn - uaktuelt :slight_smile:

3 Likes

FĂ„r jo ny X m/hengerfeste og vinterdekk for rundt 800k kr

Litt dyrt da, men om et Ă„r selger jeg bare 50-100k Funaksjer og kjĂžper meg en :sunglasses:

1 Like

Sant sant, men ikke med 90kWh-batteri, som vi trenger nÄr vi besÞker familie pÄ nordvestlandet :wink:

2 Likes