Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Kingfish Company

Flott med et selskap som leverer fisk idag og ikke har hatt noen store eller mindre negative hendelser (enda). Må jo bare bli bra dette;)

1 Like

Tålmodighet :wink:

Flyttet Pryme-gevinsten til The Kingfish Company, virker som det meste går på skinner her :slightly_smiling_face:

DNB kommer siskkert også med et oppdatert kursmål :+1:

2 Likes

Alt er bra med drift og videre ekspansjonsplaner. Oppmerksomheten fra markedet har dessverre uteblitt.

DNB kom med anbefaling i dag og kursmål. Dette er før investeringsbeslutningen tas rundt prosjektet i Maine, så håper vi får en liten ferd mot dette kursmålet snart.

Har du tilgang til analysen, og hva er evt. nytt kursmål :slightly_smiling_face:?

Ligger under morgenrapporten til DNB med en enkel forklaring (nederst tekst på fremsiden) : https://www.dnb.no/portalfront/nedlast/no/markets/analyser-rapporter/norske/aksjemorgen/AD211007.pdf

DNB operer med et kursmål på 34 basert dagens estimater. Kingfish company kom dog med en Business updated: NewsWeb, der de skur opp produksjonskapasiteten 25% i sine estimater basert på erfaring de har hatt med anleggene de har operert (smertefritt) i flere år.

Jeg vil si at dette er en indikasjon på et kurs(mål) skal enda mer opp.

1 Like

Fortsatt fine 40 % opp :slightly_smiling_face:

Var jo også et større innsidekjøp til 26 kr i sommer :+1:

1 Like

:muscle:

1 Like

Har ikke skjedd så mye her i det siste mtp på kurs

1 Like

Minimalt ja. Aner ikke hvorfor

Kjedelig

Her går det jevnt og trutt nedover uten noe slags grunnlag som jeg kan observere. Når det gjelder eksisterende drift er denne utmerket, leverer godt over estimert produksjonskapasitet og oppnår høyere pris for hvert kvartal.

Klare planer for videre ekspansjon i USA (hvor de allerede er posisjonert med produktet i dagligvarehyllene) og alt virker til å være på stell.

Hva det er som driver kursen ned kan jeg ikke fatte med den solide driften og videre vekst muligheter. Er det noe frykt rundt mulig emmisjon som må til for utbygning? Tanker?

Legger med denne presentasjonen som inspirasjon: https://www.the-kingfish-company.com/_files/ugd/bc044d_e781f0535c044c3ba83959635be163a2.pdf

Hvis kursen skal ned til 17kr så dobler jeg…
Hva er firmaet verdt egentlig

Ja ja nærmer seg

Hva tenker dere som eier aksjen om utviklingen, holder dere ?

Det fundamentale vil til slutt seire

1 Like
2 Likes
1 Like

Hva tror dere fremover her. Er jo nesten ingen som selger heldigvis

Veldrevet selskap som gjør mye rett. For hvert kvartal som går blir jeg mer trygg på min investering her. Kjedelig at utvidelse ble litt dyrere enn ventet, men dette var ikke uventet mtp. inflasjonen. Jeg sitter godt lastet og er tålmodig selv om det er rufsete tider. Nedgangen siste tiden har vært på ekstremt små volum. Hvis en aktør skal inn med så få selgere vil prisen øke mye tror jeg. Om vi ligger på omtrent på samme pris i q4/q1-23, og alt har gått etter planen med fase 2, kommer jeg til hamstre KING.

2 Likes

Ser ut som vi er på emi kurs snart…