Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

5 Likes

Biotage, weekly.

Catena Media, daily. Mulig bunnformasjon her.

Bahnhof weekly

SCA monthly

Synes flere av de svenske bankene er spennende. Har også posisjon i noen av dem.

Nordea, monthly

Swedbank, weekly

SEB, monthly.

SHB, weekly

3 Likes

Flotte funn - men trader du virkelig så store timeframes på dine swings?

Har en lang portefølje også. Der er jeg ikke så opptatt av korte svingninger. Bankene ligger i den. Over 10% direkteavkastning i tillegg til et interessant chart gjorde at jeg tok de inn. Prøver faktisk å øke sizen på den porteføljen :slight_smile:

3 Likes

Hatet du danske? :confused::worried::sob::tired_face::weary:

Scanship, daily. Volumet har tørket helt ut, så følg med her de kommende dagene. Bryter den opp ser jeg for meg ~22kr som target.

2 Likes

Har noen sjekket det tekniske på jinhui og golden ocean? De kan se ut til å få god støtte fra fundamentalt/gode priser fremover også.

Golden Ocean ligger lantent til, vi får se, må ha mer volum for en break out.

1 Like

Instalco Week
Har kjøpt meg inn basert på uke chart.
Bruker 10 ma som stop signal
Mangler jo volum på brudd men men

3 Likes

JM. Skrev om denne i chatten for en liten stund tilbake. Det kan legges til at når man ser JM bryte opp så er det vanskelig å være bearish på indeks.

2 Likes

helt inntørket volum

Datoer for 2. Q resultater

Norge

Sverige
https://www.swedbank-aktiellt.se/ovrigt/kommande_rapporter.csp

3 Likes

Takk! hvor lenge har jeg letet etter en oversikt for sverige…

Nærmer Rovio seg mulighet for gapclose?

Følger med på Data Respons


2 Likes

Kult! Fortsett slik, så er innskuddet ditt blitt til 100 mill innen 15 år :moneybag:

Delvis enig med deg, man skal trade basert på chartet og ikke p&l, men risikostyringsmessig er i mine øyne inngang viktig.

Jeg har bevisst en annen tilnærming til traden om jeg treffer godt på inngang eller ikke. for å unngå store tapere. Om jeg eksempelvis kjøper basert på en overreaksjon ned og treffer nær bunn, tar jeg gjerne delvis profitt og lar resten gå med stop under low på resten. Treffer jeg derimot dårlig på inngang endrer jeg fokus til “damage control”, og ser etter å komme med ut på bouncen med et lite tap eller break even.

2 Likes

Nybegynner her, når vil du evt entre denne, og hvor setter du SL?

Hvis du ser litt lenger oppe i tråden, så har jeg vært inne i Scanship for ikke så lenge siden. Skrev forklaring på det chartet jeg la ut på hvor min entry var. Blir noenlunde det samme denne gangen tenker jeg

Brudd opp i SSHIP. Godt jobba @Hocki :slight_smile:

8 Likes