Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Bjørnehjørnet

Skjedde med SP500 nå? ned 1,2 % på 3 min?
Er det “Teknisk Leif”?

" > Gilead antiviral drug remdesivir flops in first trial"
https://www.ft.com/content/0a4872d1-4cac-4040-846f-ce32daa09d99

3 Likes

Noen som kom ut av hiet​:+1::grinning:

Den kan ha vært en viktig motstand for bjørnene.

Strekker man en linje fra all time high til korrigert high så er sp500 å tester denne linjen.

Beste bilde eg får til fra mobilen, se orange linje.

5 Likes

Aha! Er det dette som skal til? :thinking:

Tror neste uke kan bli bra for bears, kanskje begynner det alt i morgen :wink:

5 Likes

Anbefales sterkt!

Her kan dere velge og vrake i referrallenker fra forummedlemmer :smiley:

2 Likes

13 posts were merged into an existing topic: Koronavirus - Covid-19 Fundamental tråd 2

Du så jo hvor mye markedet (og spesielt Gilead) gikk når det ble meldt at resultatene var lovende, så det skulle bare mangle at det motsatte skjer hvis det ikke har ønsket effekt?

Mulig endel har posisjonert seg i tro om at en kur var like rundt hjørnet, men det tror jeg er mindre sannsynlig. Mer sannsynlig er det nok at endel velger å sikre gevinst nå, etter 26% oppgang siden bunnen i mars, til tross for elendige PMI og arbeidsledighetstall.

2 Likes

Hva tenker dere om å en short i Dow Jones? Jeg tenker at denne har ligget kunstig høyt en stund. Jeg snuser på UltraPro Short Dow30. Tanker?

1 Like

Tror Oslo Børs åpner ned

Analytiker Roger Berntsen i Nordnet forventer at hovedindeksen på Oslo Børs åpner ned 1,3 prosent, eller mellom -1,6 og -1 prosent.

Det skriver han i sin morgenkommentar.

«I forrige uke steg børsene, verden over, på positive nyheter knyttet til en potensiell virkningsfull medisin mot COVID-19. I går derimot, falt de amerikanske børsene tilsvarende på nyheten om at denne medisinen (remdesivir) likevel ikke er virkningsfull.», skriver han, og påpeker at de asiatiske børsene falt i natt.
Investor.dn

Det tilbudet kom veldig fort :smiley: Takker for tips <3

1 Like

OBX Future indikerer ned 2.2% skriver finansavisen. Men hvor finner jeg denne futuren? Er den på Nordnet?

Neppe for sent å kjøpe mer bear i dag. Neste uke blir rød tror jeg.

1 Like

Det har vi vel trodd hver uke i en 5-6 uker, så spørsmålet er da… What’s changed?

3 Likes

Markedene er opp 20-30% siste 5-6 ukene?

6 Likes

Det synker mer og mer inn tror jeg. Ferden nedover mot bunn tar tid

2 Likes

Jeg pleier å bruke ig både til obx og sp500:

1 Like

Takk skal du ha! Der var den :slight_smile: De skulle ha den på Nordnet også men fant den ikke der.
Tidligere har jeg ventet på Roger Berntsens prognoser men nå kan jeg jo bare sjekke IG :grin:

image

Ser ut som det blir ganske rødt over fjøla i dag. Jeg har tenkt litt på utsagn som f.eks det til @anon57124368 lenger opp i tråden her. Altså på hvorfor folk tror bjørner ønsker å se verden brenne.

Det er ikke fullt så enkelt.

I mitt hode handler det om logikk. Jeg får litt åndenød av ting (som for meg) er ulogiske.
At markedene skal rett tilbake til ATH etter den verste økonomiske krisen siden 1930, er en slik irrasjonell tanke.

Vi har nå den høyeste arbeidsledigheten i verden siden man begynte å dokumentere dette tallet.
Vi har ingen vekst. Vi har de dårligste PMI tallene fra store land som Kina og USA på flere tiår, og nå kom SSB i dag ut med en prognose som sier nedturen vil vare i flere år her hjemme.

Dette er ikke hyggelig lesing. Likevel har man fortsatt festen fordi man har dopet markedet med stimulus pakker herfra til månen. Ingen i media diskuterer om dette er greit, eller hvilke konsekvenser det vil få på sikt.

Når man ser dette skje, er det rart man blir en bjørn?
Er det ikke det eneste rasjonelle, gitt situasjonen? :thinking:

7 Likes

“Det er priset inn” er vel den vanlige sjargongen.

1 Like