Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Ikke fått noe på 1.3 enda :frowning:

Det kommer, det kommer, slapp av. Den “tålmodige PAS-kunden” :frowning: skal jo ut med sine 6-700 K idag… Blir det ikke avkastning på noen timer så er det rett ut, der i gården(vedk. er vel sanns på vei til å leke i JIN :wink: )

Der fikk jeg 100k

9 Likes

Forventningsrally uteblir tross oppdatering til markedet om spillet og flotte screenshots. Nå er det omtrent bare en trailer som kan generere noe interesse blant investorer ser det ut som. Utrolig egentlig. Vi er mange som begynner å tvile på kursen nå. Merkelig for spillet høres bare bedre og bedre ut. Er det fordi markedet fortsatt tviler på om combat og gameplay blir bra? Er det rettsaken?

2 Likes

Vanskelig å si, det er nok en kombinasjon av flere faktorer, men

  1. Det er mange flere aksjer enn før og noen store aktører sitter med inngang på 0,55 kr.
  2. Funcom har skuffet før, kanskje markedet denne gang vil ha beviser før positiv reprising. Steamcharts er nok godt nok.
  3. Mange av oss har sannsynligvis nok funcom-aksjer nå og vil ikke kjøpe flere. Hvis det ikke kommer nye interessenter inn blir det liten utslag på kursen.
    4.Mangler ennå en ny gameplayvideo med mange views og likes.
    5.Rettssaken legger nok en liten demper på det hele også.

Men selve spillet ser jo bare bedre og bedre ut med flotte screenshots 360 grader og også at det blir utgitt på 11 språk. Og det kommer nyheter fremover:

You will be seeing plenty more of the game in the next two months as we release new screenshots, gameplay videos and some big announcements. There will also be weekly community streams and online Q&As.

2 Likes

Her er noen av mine sitater fra juni da vi fikk den første traileren. Som dere ser så traff jeg nok ganske godt på det jeg sa den gangen, selv om Cagey bl.a. beskyldte meg for å baise. I oppdateringen til markedet stod det:

“significant changes to combat, which now feels more responsive and impactful”

og her en fra Koe:

Når det nå kom frem av oppdateringen til Funcom at de hadde gjort store endringer på combat fra sist og vi samtidig kun har sett in-game pre-alpha av combat så virker det rett og slett som om markedet tviler på Funcom sin gjennomføringsevne her? Har jo sett at enkelte har kalt AOC og TSW for dårlig combat. Jeg mener personlig at AoC har det beste kampsystemet og gameplayet i pvp melee combat i noe spill der ute fremdeles. En herlig blanding av melee og magi. Men det er jo bare min personlige mening.

CE blir lite magi og mer melee i Skyrim/elder scrolls lignende stil. Men blir det så bra som de har sagt?

For the record, jeg beholder mine 150k til over launch om vi ikke ser ca. 1.83 før det

4 Likes

Funcominvestorer er ikke som alle andre investorer…

“You will be seeing plenty more of the game in the next two months as we release new screenshots, gameplay videos and some big announcements. There will also be weekly community streams and online Q&As.”

Jeg synes ikke informasjonen Funcom kom med i går var nok til at kursen skal eksplodere, slik som mange her inne venter på.

Vi trenger en bra video.

3 Likes

Her er det bare å ta skjermbilde med en gang. Du er den som trader funcom hardest av oss… :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror rykket blir ca 50 øre. Og det ser vel ut nå som om det rykket kommer til å starte ca herfra rundtom. Men som sagt, det er nye tider i Funcom nå. Og jeg stoler nok ikke fullt så mye på at jeg har rett som det du gjør :wink:

En kan jo argumentere for at oppsiden denne runden er muligens litt mindre enn tidligere før EA pga. mange flere aksjer og noen store sitter med snitt 0.55, men jeg har et håp om at historien gjentar seg igjen før EA…

I og med vi står her vi gjør nå på nåværende tidspunkt så er oppsiden fortsatt stor. LMO tok oss høyere enn 1.83 og det var et F2P barnespill med alle dets begrensninger. Men det ser ikke ut som om markedet tror på det før de ser faktisk in-game footage. Tror de bør ha det med i den traileren sin. Ikke bare masse “pixels”.

Hvor mange aksjer var det i Funcom på den tiden (fullt utvannet) vs i dag (også fullt utvannet)? Jeg tror du vil se at dagens kurs er vesentlig høyere.

Å, høyere enn 7,70? Har ikke regnet på det nå, men trodde det var en høyere marketcap da. Gidder ikke finne kalkulatoren.

Det var vel noen og 90 mill aksjer på den tiden. Uten utvanning.

Høyeste closing var 7.05, og 7.36 intradag. Weekly closing 6.2.

Ok, 7,36 er det jeg er ute etter. Ikke så værst å selge 75% på 6.99 da :slight_smile:

1 Like

Hva tror du toppen blir denne gang?

Sky is the limit. Jeg tror at hvis Funcom lager det spillet de sier de har laget så vinner de jackpot denne gang. Men desverre så gjør de nok ikke det. Jeg håper bare de lager et halvparten så bra spill som det de forsøker å overbevise om. Jeg ser at Funcom sier de har noen svært hyggelige overaskelser i vente for spillerne også. Overaskelserr i flertall. Men sånn teknisk så tror jeg du er inne på noe med 1.90 ca.

Alt kan endre seg, men akkurat nå ser jeg for meg at jeg selger 75% på 1.83 ca dersom oppgangen kommer kun pga traileren eller annen pr. Spesielt hvis aksjen ligger på 1.40-50 og den plutselig stikker til 1.83 så selger jeg. Men dersom aksjen går opp med ett øre dagen fra nå og frem til lansering så sitter jeg over 1.83. Alt er relativt.

3 Likes
3 Likes

Ah viktig å si, når jeg snakker om å selge så mener jeg trade ut for bedre inngang. Ikke takk og farvel så klart :slight_smile:

1 Like