Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2016

Vanskelig å si, Orion Analyse konkluderer jo med at Funcom er priset til “fail” rundt CE.

Ser en på det rent teknisk så har kursen p.t. gått ned til støtte rundt 1,45 kr, RSI er lavere enn på lenge. Skal under normale omstendigheter gi en reaksjon opp.

Om en velger å legge for eksempel fjoråret og tidligere år til grunn så har aksjen også gått bra i perioden før jul og inn på nyåret. Vi får se om det ikke forholder seg slik i år også…

Nyheter fra selskapet i form av børsmeldinger vil jo også kunne brått snu siste ukens trend…

Passert 100k aksjer i funcom nå. Og eg som ville redusere =D
Har tro på caset, skeptisk til fornuften i markedet

Skulle gjerne hatt mer penger til overs for kjøp nå føler jeg…kjøpte litt mer rundt 1,6, men ser nå at kunne fått enda mer senere.

Kos dere, de som har penger å kjøpe for. Tror dette er en kjøpsmulighet når en kommer til januar måned. :slight_smile:

1 Like

Jeg tror Orion er inne på noe viktig i sin analyse at etter så mange fiaskoer vil ikke markedet denne gang prise inn suksess her. I alle fall ikke ennå. Starbreeze var heller ikke priset til noe stor suksess med payday2 for å ta den analogien.

Den faller nok i dag fordi noen tror Jebsen har konvertert og skal selge 1.76 millioner aksjer.

2 Likes

Hvem var det som forutsa fall til 1.45? Spot on. Jeg doblet antall aksjer i dag.

5 Likes

Holmes, nå spår du topper og bunner og treffer bra hele veien med Funcom, du vet du kan tjene penger på slik hvis du faktisk har aksjer :wink:

3 Likes

Kan være det vi ser ja, men da har de ikke fått med seg det at Jebsen nå i motsetning til tidligere er insider og må melde nå, og heller ikke kan konvertere enda.

Funcom har også tidligere vært gjennom slike bølgedaler opp mot lansering, har ingen tro på at markedet vil prise selskapet på dagens verdier opp mot nyttår. RSI tilsier også etterhvert en kraftig reaksjon opp.

kjøpte mer på 1,44, nå er jeg oppe i 232k på 1,17 – snittet mitt har blitt ødelagt av frustrasjonskjøping de siste dagene:) æsj, håper det blir litt positivt momentum fremover nå!

2 Likes

Jeg fikk på 1.50, syntes det i utgangspunktet var bra :wink:

1 Like

Fundamentalt med den nye strategien til Funcom synes jeg det aller meste ser bra ut. en god stream nå (husk lyden!), noen flere videoer etc så vil nok markedet våkne. Funcom-aksjen har tidligere gått meget bra i rom-jula og jeg tror det vil skje igjen i år.

Og aksjonærlistene viser at nesten alle på topp 10 sitter stille.

1 Like

Pareto 646 000 aksjer netto til nå. Skal de få en million aksjer til under 1.50? I think so…

1 Like

Mange likte det de fikk se forrige stream, til tross for manglende lyd og at de visste minimalt fra spillet. En god kjøpsmulighet dette her :slight_smile: Fredag blir bra.

RT 1,49.
Ser ut som noen kjøper opp alt her. Ser at største nettoselger i dag er SKBN med NON rett bak. Største kjøper er Pareto med NTF og SGL bak dem.

Var en god kjøpsmulighet ser en, snart over?

1 Like

Jeg finner fanden ikke kodebrikken min… ROTE hue delux… Sånn gameere har det altså :wink: I dag skulle jeg ha kjøpt…

1 Like

Du må ha bankid på mobil… kodebrikke er sååå 2015.

2 Likes

skal kanskje være forsiktig med å snakke om kodebrikke på Tekinvestor?:smiley: #Banneikjerka #Kontofon

5 Likes

Pareto trader en hel del, og er “rå” på det. Kjøper en “haug” nå og realiserer ved gitte nivåer oppover, for så å kjøpe igjen om de tror kursen skal videre oppover etc.

At de kjøper nå er et tegn på at de ser kursen oppover nå, ikke videre nedover og de treffer ofte godt på sine trades.

Nåværende svært lave RSI (til Funcom å være) tyder også på rekyl opp nå.

Så jævla bra at DnB dritten er nede

3 Likes

You got that right… har i tileg Dnb… :frowning:

1 Like

DnB funker fint her :blush: