Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat 2017

Joda, jeg tenkte mer på at en ny biome var fokuset. Din innpakning høres jo mer attraktiv ut.

Är Inter säker på att funcom kommer presentera det de skall göra under Xbox-paraplyet. PC är också en (enorm) del av e3; det skulle lika gärna kunna presenteras i något sammanhang där. Men där det är sagt hade det varit ganska sweet med lite mer Xbox-info! :grinning::ok_hand:t2:

1 Like

Kan ikke se at Conan Exiles er nevnt her.

Må være Funhaus.

De er heller ikke nevnt der. :wink:

Jeg er i utgangspunktet langsiktig i Funcom, men kom meg inn etter launch på 4,3 og 5,5. Ting så glimrende ut, men så begynte salgstallene å falle ganske kraftig.

Som du sier, lite poeng i å sitte på ned fra 5 til 2 kr. Jeg har derfor vært inn/ut av aksjen på veien nedover, og har kun noen marginalt positive trader og resten er realisert tap. Snittet mitt, med realisert tap er ihvertfall på 2,91 i stedet for 4,8-ish som det hadde vært uten trading. Hadde jeg vært enda litt ivrigere på tradingen, så burde jeg vært ca på break-even, men liker egentlig ikke å trade. Det er lett å rote bort mer enn man tjener.

Jeg ser helt klart hvorfor du er negativ til aksjen i den fasen den har vært igjennom de siste månedene, og antar det er fordi du tror det er såpass mye tradere i aksjen, at den blir tradet i stykker hvis den først skal korrigere litt ned.

Jeg synes risikoen på rundt 2,5 er rimelig lav, og økte når den gikk under der. Hadde tenkt å øke hvis den falt under 2 kr, men da måtte jeg ha solgt noe annet, og hadde fått en ubehagelig stor posisjon i Funcom (for meg å være).

Jeg har sett deg kommentere at xbox-launchen ikke er en trigger hvis det ikke selges bra. Jeg vil si at det er en trigger samme hva, ettersom forventet salg nok er et sted mellom 200k - 700k i 2017. CE har flere konkurrenter på PC, men på xbox, så er det såvidt jeg vet bare ARK. Det blir da også en smakebit på hvor bra PS4-salget blir i januar.

Medieoppmerksomheten CE vil få rundt den launchen vil nok også få opp interessen for CE på Steam, samtidig som spillet nok er i vesentlig bedre stand enn det var rundt salget rundt påske. Jeg er forsåvidt enig i at sjansen for at CE selger f.eks. 100k på steams sommersalg er vesentlig mindre enn det jeg hadde trodd i februar. Det har rett og slett tatt lengre tid for Funcom å få spillet bra nok til at en andre bølge kjøper spillet på en hype-bølge. Det er ikke utelukket, men da skal de neste patchene fra Funcom være veldig bra.

Btw, enig i kommentaren din om at AO ikke hadde noen sjanse til å gjøre noe med resultatet til Funcom, men jeg er overhodet ikke enig i at forumet generellt trodde det. SWL ser jeg på en joker som har en grei sjanse til å dekke kostnadene sine, men sjansen for at det blir seriøse penger av det tror jeg er veldig lav, men samtidig tror jeg at sjansen for en full flopp er tilsvarende liten.

Det jeg tror kan bli jokeren til Funcom hvis man har troen på litt lengre sikt er de to neste prosjektene til Funcom fra Oslo og USA studioene. De har jo vist at de kan levere med CE og nå har de litt er frihet til å kjøre på en optimal strategi. Sannsynligheten for at neste spill også blir sluppet i EA for å redusere risiko er nok også rimelig stor. Jeg tror også at det er få som føler seg “brent” av CE sin EA release når vi kommer til 2018. De fleste vil nok se at de har fått det de så for seg. Mao, at Funcom er i ferd med å fikse et litt frynsete rykte.

Når det gjelder kursen de neste ukene, så har jeg et veldig delt syn på det, sjansene for at SWL og steamsalget skuffer mer enn imponerer er helt klart til stede, men jeg tar det med ro, jeg tåler å sitte fram til xbox-launchen. :slight_smile:

22 Likes

Jeg har sett deg kommentere at xbox-launchen ikke er en trigger hvis det ikke selges bra. Jeg vil si at det er en trigger samme hva, ettersom forventet salg nok er et sted mellom 200k - 700k i 2017. CE har flere konkurrenter på PC, men på xbox, så er det såvidt jeg vet bare ARK. Det blir da også en smakebit på hvor bra PS4-salget blir i januar.

  • Xbox one x lansering i November, burde kunne bidra til ein kopi eller to?
    Hvertfall no som microsoft synes å “være med på laget”

Er det nokon som har oversikt over kor mange konsollar som er forventa å selge i 2017?
Edit: Fann den her http://www.gamesindustry.biz/articles/2017-06-12-xbox-one-x-analysts-concur-that-usd499-is-a-tough-sell interessant lesing med tanke på CE si framtid…

@brandt “håpet” ligger vel her?: TBA

Bra skrevet Christian.:clap:

4 Likes

När det gäller schemat så tror jag faktiskt att chansen för att en sådan slot skulle tillhöra CE är liten. Många spelföretag som inte officiellt är en del av e3 väljer ofta att gå ut med nyheter under den veckan eftersom “allas” ögon är vända mot spelindustrin. Nintendo har inte officiellt varit en del av e3 på flera år, de kör ett eget upplägg under samma vecka som e3.

För att konkludera; det kan lika gärna innebära att funcom tänker gå ut med information under veckan som e3 pågår, inte nödvändigtvis på själva mässan

1 Like

Hva er den ordreloggen? På SR-Bank ser jeg kjøp/salg på 2,73

Screenshot kl 08.36 skandiabanken.

Funcom har vært i 2,79 i forhandel, men forhandel er kun internt i meglere? Ikke sett noe slikt i SR-Bank.

14/06-2017 09:00:01: (FUNCOM) Conan Exiles to hit Xbox One Game Preview 16 August 2017

Funcom N.V. has in today’s press release announced that the
Open World Survival game, Conan Exiles, is on schedule to be
released on Xbox One Game Preview 16 August 2017 as the next
step towards full launch on PC, Xbox One and Playstation 4
1Q 2018.

In addition, the Company published the first video and
screenshots of the upcoming free highlands expansion update
to also be released on 16 August 2017 for both PC and Xbox
One.

Finally, support for the next generation Xbox One, Xbox One
X, was revealed to be under development and set to be
released at some point after that console launches on 7
November 2017.

To read the full press release, please visit the "News"
section of the Funcom website.

Funcom N.V.
Badhoevedorp, The Netherlands, 14 June 2017

This information is subject to the disclosure requirements
acc. to § 5-12 vphl (Norwegian Securities Trading Act)

17 Likes

Woop woop!!!

Den som ikke er inne nå… :slight_smile:

4 Likes

Kan lå e er par slitne joggesko av meg!

2 Likes

Du fikk rett :slight_smile: Heldigvis!

Slår ikke feil ass

Ha er RT nå?