Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Jeg regner med du har tatt hensyn til dette: Hint januar:
http://steamcharts.com/app/215280

Hvordan tror du Q2 blir med tanke på spillertall og inntekter ?

Formidabelt… :wink: (dårligere)

Burnside, trekker du frem 2012 emisjonen? Igjen?? Really???

Funcom durer i vei. Hva som har skjedd med finansieringen siden det blir bare spekulasjoner. Av en eller annen grunn har de vært særdeles lite ivrige på å følge opp emisjonsprat den siste halvannen måned ca…

Jeg regner med du har tatt hensyn til dette: Hint januar:
http://steamcharts.com/app/2152806

bra du ikke hintet til All Time Low i mars.

Mulig Q1 kan gå rundt 0 i cashflow pga den øte aktiviteten i januar og februar. Men Q2 ser unektelig litt sketchy ut.

edit språk

1 Like

@cagey2 det blir litt komisk hvordan du ser alt positivt for Funcom og rakker ned på de andre spillselskapene som blir diskutert.

Utsagn som dette kunne like gjerne vært skrevet om Funcom, men det gir veeeeeldig lite.

tl;dr litt substans i kommentarene dine hadde gjort seg. :slight_smile:

Jeg har da argumentert for mitt syn her flere ganger tidligere. Litt flåsete med slike oneliners ja, men jeg jobber faktisk meget hardt for å holde meg i skinnet her inne!

:wink:

3 Likes

Og Funcom på dagens nivåer kan vel vanskelig argumenteres for at er noen boble!?

1 Like

Bra ratio idag på greit volum, får vi ett rykk eller blir det tilbake til start ?

1 Like

Tjah, det kommer jo an på hvor negativt man tolker at de ikke har fått på plass finansieringen, også er vi et godt stykke over konverteringskursen på obligasjonene. Jeg ville ikke brukt ordet “boble” men ord som “høy risiko”, “stor fallhøyde”, etc. (Og samtidig ord som “interessant” og “potensiale”.)

1 Like

Jeg er litt enig både med @koe og @Burnside i denne debatten her om hvorfor vi ikke har fått noe melding om emisjon. Tragedie om Funcom blir slått konkurs før CE er utgitt som er en meget god ide som på flere måter viser at de har lært av LMO.

Skulle ønske jeg kunne komme med en sannsynlighet for at emisjonen går bra. Men det kan jeg ikke og det bekymrer meg litt. Får en mer gamblingsfølelse enn investeringsfølelse for øyeblikket av min investering i Funcom. Det er kort vei mellom himmel og helvete, men sannheten ligger ofte et sted i mellom disse ytterpunktene.

1 Like

På et eller annet tidspunkt må man jo si nok er nok, men tror du Jebsen går med på det?

Nei, jeg tror virkelig ikke det. Jebsen er tungt investert her både i aksjer og lån og å se det meste bli nullet ut må være en svært vanskelig avgjørelse for han å ta.

3 Likes

Konkurs er det neppe snakk om nå “Worst case” er slik jeg ser det en fortrinnsrettsemisjon på lav kurs, men så lenge man har kapital til å tegne seg tror jeg det heller ikke er noen krise for aksjonærene. Selv med den usikkerhet som finnes klarer ikke folk holde fingrene fra fatet i frykt for å gå glipp av oppgangen som de fleste regner med kommer før CE lansering. Det er mange utenfor eller som har kjøpt mindre enn de ønsker som venter på en emisjon, eller avklaring på finansiering. Oppkapitalisering i en eller annen form er jeg ganske sikker på kommer, husk at egenkapitalen er negativ og det er ikke en holdbar situasjon i lengden.

4 Likes

Beste for Jebsen og meg selv som aksjonær er at FC låner litt penger til drift frem til launch om de skulle behøve dette. Tror dette derfor er mest sannsynlig. Ville i hvert fall løst det slik selv om jeg var Jebsen og i stand til å påvirke prosessen.

2 Likes

Jeg tror det er bedre å hente penger før lansering ellers er det jo krise dersom CE blir forsinket eller ikke blir en suksess, hvis de henter penger til å utvikle og lansere alle tre spillene vil det gi arbeidsro og rom til å gjøre de beste strategiske valgene uten å tenke på hvordan de skal ha nok kontanter neste måned og neste kvartal. Mange fler er interessert i å investere nå før lansering enn senere dersom CE ikke blir en stor suksess.

1 Like

Det må da være bedre for Jebsen å få inn kapital fra andre enn han, for å redusere risiko? Han er jo svært høyt eksponert som det er? Som @holmes sier, med kun et lån som dekker tiden fram til launch av CE, så vil de ha satset 100% på ett kort.

1 Like

Jeg tenker litt strategisk: Jebsen skyter inn litt penger nå, hype begynner, kursen beveger seg litt lengre opp, emisjon kommer pga. høyere interesse pga. hype, Jebsen blir ikke med på emisjonen og kan konvertere etterpå. Dette vil tvinge de potensielle investorene som synes funcom er litt spennende nå ned fra gjerdet.

4 Likes

Det er greit, jeg er enig i at dette nå er en sannsynlig mulighet, men det må skje før lansering / early access

2 Likes

Ser ikke for meg at Funcom er et firma som putter piratlapper over begge øya og kjører cashflow ned i null uten en plan.

Ingen av nyhetene, rapportene, oppdateringer på sosiale medier, jobbutlysninger tilsier et sånt scenario.

På den andre siden er spillselskap ofte veldig lukket fra omverden og vil helst ikke komme ut med gode eller dårlige nyheter før det er tid for det.

Jeg ser fortsatt på fremskyndingen av q4 som en positiv ting for selskapet, da det ikke var annet enn gode nyheter iforhold til dommedagsprofetiene som var satt. Dette hjalp også kursen til å markere den nye trenden.

Fra et TA synspunkt er de neste to ukene mer kritisk for fremtidig utvikling av pris enn det har vært på lang tid i Funcom. Prisen ligger å lurer rett under en bearish topplinje som startet tilbake i begynnelsen av 2014. Det er nok krutt i bulltrenden til å knuse denne sperren. Hvis kursdeivende nyheter fortsetter som det har gjort i nye Funcom vil denne motstandlinjen bli knust på et øyeblikk og oppsiden for kursen har plutselig lite motstand.

Jeg ser et funcom som tar litt mer hensyn til pris på børs enn tidligere. Så det gjenstår å se om jeg får rett i det i de nærmeste ukene.

Jeg har fulgt funcom på børs siden 2008, har hatt noen aksjer inn og ut her og der, men denne gang har jeg valgt å sette inn betydelig mer. Grunnen for min del er enkel, ny ledelse er kritisk for min del. Den nye ledelsen viser helt andre takter enn den arrogante tidligere ledelsen. Men mest på grunn av at jeg ikke helt er med på den hele zombie, halloween retningen Funcom tok. Det var veldig populært med denne typen ting i lang tid, men det fenget aldri min interesse og dermed kunne jeg ikke se for meg mulighetene disse spillene hadde, når det kun var etterslengere i et marked som var populært i hele verden.

Når Funcom nå går tilbake til røttene i selskapet og setter fokus og penger i retning av det de alltid har hatt peiling på. Setter jeg større lit til suksess. Det er ikke lengre å strekke seg etter ting som andre har gjort populært, det er nå tid for å rette opp i tidligere feilskjær og sette en riktig kurs fremover. Denne mentaliteten er den jeg ser i alle oppdateringer som kommer ut i alle former fra Funcom i disse dager.

Velg å invester etter egne behov, jeg har som tidligere sagt at jeg vil sitte på mine aksjer ihvertfall frem til q1-2 2017. Og innen den tidsrammen ser jeg liten nedside i dagens kurs. Det er rett og slett ingen tegn til konkurs. Tegn kan lett dras ut av sammenhenger for alle scenarier, men hvis du reiser deg opp og ser det store bildet kan jeg garantere at du som investor vil få et bedre bilde av situasjonen i Funcom i disse dager

17 Likes