Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

Jeg holder også på å bygge opp en mer stabil langsiktig portefølje, legger ut litt tips i utbyttemaskiner tråden så du kan jo også sjekke ut den for inspirasjon.

1 Like

Det er helt perfekt!

Da har vi samme plan, så skal følge med :slight_smile:

En stund siden sist oppdatering. Rydda litt i porteføljen. Mange forskjellige aksjer er ikke min greie ser det ut til. Solgt meg ut av Hugo og IDEX og flyttet til Funcom. Deretter flyttet en miniporsjon av Funcom aksjene mine til Nano i dag. Nå er det vente på lønning og fylle på mer. Vil helst ha litt mer Nano før nyhetene begynner å bryte løs :smile:

5 Likes

Jeg har tenkt å få en kjedelig, langsiktig utbytte portefølje, men så var kona og jeg innom Tesla i dag, ville sjekke ståa rundt Model 3, var ikke mye hente, men de hadde en X utstilt…
Når Fun står i 10-15 bestiller jeg en, da har jeg penger til nedbetaling sv gjeld, X og langsiktig portefølje :wink:

6 Likes

Hvor mye må du ut med for en x?

Hun snakket om 750-800 med vinterdekk og hengerfeste, 75 kWt

Jeg gidder ikke å bruke flere hundre på ekstrautstyr. Det er også nivåkontroll som standard på X :+1:

Hørt om særeie? :joy:

2 Likes

#uglyrich :sunglasses:

1 Like

Får legge inn min portefølje om jeg er en av ferskingene her:)Litt mer i Funcom enn planen på grunn av stort kursfall og derav nedsnitting av kursen. Har ikke noe kake å vise frem, men det får komme etter vært.
Funcom- 44,03%
Storebrand- 6,95%
GIG- 6,37%
Rec- 5,56%
Kontanter- 37,03%

Får bruke helga til å vurdere selskap som kan være gunstige å gå inn i nå. Sitter vanligvis ikke med så mange % i kontanter.

3 Likes

Ble litt forvirret der @kula - trodde du satt med massive papirtap i alle de aksjene pga. minustegnet foran tallene :joy: Det var helt til jeg så posten “kontanter” :slight_smile:

3 Likes

Hehe det gjør jeg heldigvis ikke. Er jo skikkelig i minus på Funcom og litt i GIG som jeg kjøpte i dag til kurs 4,65. Pluss både i Storebrand og Rec. Funcom er jo bare å sitte med, den skal opp bare ting roer seg litt. GIG har jeg plan om å sitte ut året med.

1 Like

Får la minus tegna stå så ingen andre lurer på om du er langt på vei med fredagspilsen Hvis jeg fjerner de:sunglasses:

1 Like

Funcom totalt sett er jo kjempeblå med gevinsten tidligere i år. Men ønsker jo ikke å selge ut før jeg er i pluss på dagens aksjer med snitt 3,88

Bra dag for gruppen, kan se ut som at Mars blir en grei måned også!

8 Likes

Artig å se att Kitron ligger på andreplass på lista da :clap:

1 Like

1 Like

Jeg synes jeg ser spor av Funcom i den utviklingen @Hakon :smiley:

Oh yiss, and more to come :smiley: Hva er vel 30 prosent i året mot 50-100 i måneden? :stuck_out_tongue: Tålmodigheten lenge leve!

2 Likes

Min aksje portefølje er:
Funcom: 60%
AF-Gruppen: 40%

Funcom
Har vært i denne aksjen over lang tid, og synes fremtiden her ser lysere ut enn noen gang tidligere.
-Liten gjeldsgrad
-Allerede tjent inn utviklingskostnader for deres nyeste prosjekt Conan Exiles for hele 2017
-Fjorårets “minispill” the park og Hide and shriek var testspill for crossplattform, dette fungerte bra og bidrar til at dette kan fungere veldig bra med Conan Exiles.
-Conan i EA gir inntekter mens utvikling foregår, i tillegg til feedback fra spillere som bidrar til å lage et bra spill i survival sjangeren.
-Tidliegere utgivelser blir fortsatt opdatert og finpusset
-anarchy online blir sluppet på steam
-redusert utgifter betraktelig
Oppsummert den nye ledelsen i Funcom ser ut til å ha kontroll på selskapet. Gleder meg til 1Q 2018.

AF-Gruppen

Min portefølje her er en langsiktig sparing da dette er opsjonsavtale for ansatte med en foreløpig god gevinst. Selskapet utbetaler brukbart utbytte og har hatt en helt formidabel vekst på Oslo børs. har målsetning om å øke beholdningen min i AF-gruppen ved senere anledning.

Aksje nr:3
Har ikke bestemt meg for hvilken aksje dette skal bli,men har fått tips om biotech aksjer innspill mottas med takk.
mvh
Strendan

3 Likes

Les deg gjerne opp på Nordic Nanovector hvis du var interessert i biotec, store muligheter der :slight_smile:egen tråd her om det selskapet.