Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Hva er din portefølje?

får da ikke tro det :wink: nei ærlig så synes jeg det er greit om du får delta, du solgte vel etter emien du også?

Funcom ( Gunvor ) erstattet med hyard, fikk litt da eg la inn ordre ned mot 8 og den fikk en dupp, pluss det eg tok rundt 8,5

Etter st Hyard har flerdobblet seg på noen dager, er den sikkert moden for en korreksjon ned, så RR vel litt high risk.
Sluttet fredag på høyeste

Da virker det som det er en koordinert gruppe (bortsett fra Storebrand), det gjør meg mer skeptisk til at de har planer om å stoppe shortsalget. Jeg stoler ikke på disse typene. Forhåpentligvis skal de helt ut og aldri tilbake.

Dette holder jeg CEO ansvarlig for.

Det er to mulige tolkninger:

  1. Funcom-aksjens eneste verdi er som et shorteinstrument for å loppe småsparere.

  2. Funcom har latt en koordinert gruppe rane aksjonærene

5 Likes

Vi er vitne til en av Dei mest råtne emisjonene eg har vert vitne til, rep eimen er også alt for liten, i tilegg til at vi ikke vet enda til hvilken pris desse blir ( tror eg ).

Vel, det var en kort tur innom

4 Likes

Prisen er satt til det samme som den rettede emisjonen (0.55)

1 Like

Jeg tror Funcom oppfattet situasjonen slik:
Den nye strategien var i ferd med å ryke pga. manglende finansiering. Jebsen var mer og mer kritisk mot å spytte inn flere penger i selskapet. Tilbakemeldingene fra ASC var negative.
Funcom satt fast i en brønn uten mulighet til å komme opp. Så er det noen som kaster ned et tau til dem. Da tar du det tauet og klatrer opp av brønnen. Du gir blaffen i hvem som kasta ned det tauet. Du er bare glad for å ha reddet livet.

5 Likes

Er enig med deg, bortsett fra at det er sannsynlig at Jebsen er med på emisjonen. Enten ved at han ligger helt på grensen til flagge grensen. Eller at dette kan meldes når NEO salget er ferdig.

Jeg tror at hovedgrunnen til at emisjonskursen ble lav var at Jebsen skulle komme bra ut økonomisk. Vi vet ikke alle detaljene her men vi vet at Jebsen måtte godkjenne betingelsene på emisjonen. Funcom ledelsen kunne kjørt emisjon på langt høyere kurs hvis de hadde villet. Men dette var ikke Jebsen interessert i da han ikke ville bidra til emisjon på de kursene og at han ikke vil bidra med mer penger. I tillegg vil han ikke bli utvannet, derfor ble det emisjon på dumping kurs…

Enten har han gått gjennom 2 flaggrenser, eller er det shorting. Eller en kombinasjon, men det ville vært særdeles ulogisk. Å selge gjennom flaggrenser uten å flagge er ulovlig. Ergo er det shorting.

Hvor mye kan shortes er spørsmålet. Kun Jebsens?

1 Like

Det er vel stort sett Jebsen som har nok å låne ut til at det monner. Spørsmålet er når aksjene fra det konvertible lånet skal utstedes, de kan muligens også lånes ut dersom Jebsen og shorterne ønsker det.

1 Like

Hvordan vil shorten funke hvis kurs stiger fremover? Er ikke helt inn i det

Min portefølje akkurat nå, sortert med største post øverst:
BANK.OTC
KOMP.OTC
MONO.OTC
GIG.OSE
ABX.N
HUGO.OAX
OPERA.OSE

1 Like

Tatt ut thin, ble noen kroner i pluss

3 Likes

Solgte 20-25% Funcom på 1,20.
Faller den mer så kjøper jeg gjerne litt igjen, får prøve å ta inn litt igjen…
Ikke kjedelig å være Funcom aksjonær!

1 Like

Min portefølje er fortiden følgende:

EMGS: 3%
NEL: 33%
GIG: 64%

3 Likes

Hei! Dette blir min første post på TekInvestor, bare rett og rimelig at jeg gjør det med å dele min portefølje-thingy. Har lurket og lest her en liten stund uten å komme med input selv, dette fordi jeg er noob og velger å ninja-hente kunnskap der jeg kan! :smile: Med tanke på det, tusen takk for dette forumet og tusen takk til alle som skriver innlegg her, av den hyggelige, saklige, konstruktive sorten.

Min portefølje… Kan jo begynne med å fortelle at jeg opprettet min Nordnet-konto for ganske nøyaktig 3 mnd siden. Torsdag 26. mai var 3-måneders-dagen. Torsdag 26. mai fikk jeg samtidig utdelt 2 stjerner på min Shareville-portefølje. Fredag 27. mai tok de fra meg en stjerne :sweat_smile: For de fleste her inne er forklaring unødvendig, men here goes…

Jeg startet med å kjøpe, fra størst til minst, FUNCOM, GIG, IDEX, og pittelitt BIRD. Den siste, en altfor lite gjennomtenkt handling. Heldigvis var den posten pitteliten. Solgte den unna når adrenalinet over å faktisk ha startet å handle i aksjer hadde roet seg. Dere vet kanskje den følelsen, man er bare så spent? Jeg følte det samme da jeg startet opp World of Warcraft for første gang julen 2005, haha!

Underveis økte jeg i FUNCOM og IDEX. Hadde lyst på mer GIG, men denne hadde vokst så mye så fort at her begynte jeg å frykte nedtur, så jeg lot den bero. Kjøpte en liiiiten lyttepost i NOM.

Porteføljeverdien økte jevnt og trutt over de 3 første månedene, en fryd å følge med på. Og når Torsdag 26. mai kom, hadde jeg en urealisert avkastning på ca 70%. Matching Halt i FUNCOM? Oh goodie, her kommer emisjonen! Oh, not so goodie emisjonskurs, og fritt fall ned til +15% for porteføljen. Jeg tok et valg, anså at GIG var på svakt nedadgående og solgte den på kurs 3,70 med ca 49% avkastning og kjøpte mer FUNCOM på kurs 1,05.

Ståa for porteføljen min dags dato er +25% og er fordelt slik:

Og her er utviklingen de tre første månedene, inkludert “Black Thursday” :wink:

15 Likes

Den grafen der er omtrent nøyaktig lik min siste 3 mnd :slight_smile:

Velkommen Madone :slight_smile:

1 Like

Skulle visst Ikkje solgt thin, men beholdt den og heller sparket ut hyard

1 Like

Er bra for selvfølelsen min å se at andre misser også…
Jeg var innom Thin i januar, bare for å tape litt…

1 Like

Klarte ikke å dy meg, må sitte over HOST CAPITAL MARKETS DAY
Så da solgte jeg alle GIG aksjer og nesten alle Funcom aksjene, for å gå inn igjen i NANO, så da kommer det sikkert BAD News derfra i morgen, typisk min uflaks :sob:

10% i Funcom
35% i Next
55% Nano

5 Likes

Håper nano gir fra seg good news

3 Likes