Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ser at det faktisk ligger en ohs i det som over er hĂžyre skulder :upside_down_face:
Forklarer muligens det hĂžye volumet 15.03
Bruddet ble re-testet tidlig forrige uke. Potensialet er 457 punkter


2 Likes

Vil nevne to punkter her som du ikke tar med. Det fÞrste er volumet du snakker om. Se heller pÄ volumet for hele formasjonen :wink: Vi hadde Þkende volum i fallet pÄ venstre skulder. Vi hadde avtagende volum under konsolideringen i venstre skulder, fÞr vi falt videre ned pÄ Þkende volum og dannet hodet. Ser vi sÄ pÄ volumet for oppgangen siden Ärsskiftet, sÄ har volumet vÊrt avtagende hele veien opp. Du vil gjerne se Þkt volum i en oppgang.

Det andre er at vi har gĂ„tt fra trendbunn til trendtak pĂ„ “bare” 3 mnd. Det Ă„ gutse pĂ„ at dette er en holdbar omvendt hode skulder formasjon, det gjĂžr ikke jeg i hvertfall :stuck_out_tongue: Jeg gir denne oppgangen maks 80-90 punkter fra nĂ„vĂŠrende kurs, og kommer ikke til Ă„ gĂ„ long i noe som helst fĂžr vi har retestet 2600 nivĂ„. (Bruker SPY som chart siden jeg ikke fĂ„r opp volum pĂ„ S&P500 av en eller annen grunn)

1 Like

Jeg er ikke uenig, jeg gjÞr et forsÞk pÄ Ä forstÄ markedet, og hva som trigger disse for meg noe utrolige bevegelsene. Man ser det samme som jeg pÄpekte over, ogsÄ den 31.01 etter re-test av en lik men mindre ohs formasjon.

1 Like

3 Likes

gyldne krysset og OHS

kan jo bli bra det


Passer vel fint Ă„ lime inn denne posten fra @savepig da.

3 Likes

SÄ man kan regne med 12% avkastning neste 12 mÄneder?

2 Likes

Det var det jeg skulle til Ä kommentere, burde kanskje hatt med hvordan markedet totalt sett gjorde det i samme periode. Jeg synes ogsÄ 12% avkastning neste 12 mÄneder hÞrtes bra ut.

2 Likes

Jeg har tenkt Ä slÄ markedet, sÄ da gÄr vi for 80% over neste 12 mnd

All in funcom!

3 Likes

Vi er ganske forskjellige, jeg sitter og funderer pĂ„ om indeksfond er lurt Ă„ Ăžke i nÄ  :slight_smile:

3 Likes

Det gÄr mot en interessant mÄned tror jeg. Personlig har jeg posisjonert meg for makrooppgang de neste ukene.

7 Likes

image

image


Litt blanda signaler, men jeg vet ikke hvor mye jeg stoler pÄ Kina-tallene :stuck_out_tongue:

@RedEnergy

Hei hei hei
Dette er bare midlertidig. Tar seg oppigjen snart :ok_hand: Er bare tredje kvartalet pÄ rad som suger.

De kan jo bare sette ned rentene og stimulere Ăžkonomien! :pray:

Eller vent :neutral_face:

Tyskland er nok en god indikator pĂ„ at veksten i den globale Ăžkonomien gĂ„r nedover. Jeg tror jo det skal fortsette, men var usikker i fjor nĂ„r “ekspertene” listet opp de ulike midlertidige tingene som liksom var grunnen til nedgangen. Endringer i regler mtp biler osv kan jo faktisk ha mye Ă„ si, men nĂ„ ser det ikke akkurat ut til Ă„ gĂ„ over. Om det kun var midlertidig pgr regler sĂ„ ville jo ordrene gĂ„tt drastisk opp nĂ„, men de fortsetter Ă„ falle.

Haha vi fikk en boost nÄ for Kina tallene ja, men det er vanskkelig vite om man skal tro pÄ det ja. Uansett er jo trenden ganske klar, en liten oppgang er jo forelÞpig kun stÞy.

Ekspertene baserer jo egentlig troen pÄ reversering i Tyskland ogsÄ pÄ at USA og Kina skal inngÄ en handelsavtale. SÄ da venter vi i spenning da!

1 Like

NFP i morgen, da fÄr vi en liten pointer fra US

Du mener at handelskrig ikke pÄvirker Tyskland ?

https://www.ifw-kiel.de/publications/ifw-in-the-news/2018/april/german-manufacturers-fear-fallout-from-us-china-trade-war/

Dette ble jo advart om helt siden april i fjor - at Tyskland sin industri blir hardt rammet av handelskrigen.

Ja, stort sett alt handler om handelskrigen nÄ. Hvis ikke den blir avblÄst, sÄ blir det nok stygt.

Det er vel redusert handel pga Brexit og handelskrig mellom USA og EU, USA og Kina, Vesten og Russland som setter en demper her. Trenger ikke lavere renter hvis litt av det blir lĂžst opp.

Jeg sier ikke at Kina handelskrigen ikke pÄvirker Tyskland.
Men det er ikke eneste grunnen, og alt vil ikke bli lĂžst bare man avslutter krigen.
USA har ogsÄ en egen krig mot EU og kan potensielt gÄ direkte etter tyske biler. Da vil det bli mye verre for Tyskland.
Handelskrigen og psykologien rundt det har selvsagt stor effekt, men det forklarer nok ikke hvorfor Tysklands vekst er kanskje 2% lavere enn de hadde tidligere beregnet.

Er jo fremdeles spennende Ä se hva som faktisk vil skje med handelskrigen. Jeg tror jo ikke pÄ noen skikkelig lÞsning nÄ, men er selvsagt Äpen for at Trump gjÞr det for Ä booste markedet.


Jeg tror han er greit fornÞyd med hvordan ting gÄr hehe, skryter stadig vekk over hvor mye penger USA fÄr inn i tariffer :money_mouth_face: Pluss det jeg har snakket om at jeg mener at Kina handelskrigen handler om langt mer enn handelsbalanse osv, det er en ny kald krig som stikker mye dypere enn det. Men det betyr ikke at det ikke kan komme midlertidige fredserklÊringer som gir rallies underveis.

US Banker har blitt historisk billige. En kuriositet er at de har mye sterkere balanse nÄ, som ogsÄ har fÞrt til lavere avkastning pÄ egenkapitalen. Uansett, billige er de. Jeg pÄpeker ofte i dette forumet at ting kan vÊre billig, det betyr ikke at man skal lÞpe Ä kjÞpe de.

image

image

De stĂžrste:
BAC, Citigroup, JPM, GS, US Bankcorp,
Wells Fargo

6 Likes

Da blir vel hele uka rĂžd neste uke, eller kanskje forventningene er allerede er priset inn.

1 Like

Dette er priset inn. Om det blir verre en ventet sÄ blir det fort rÞdt, om det ikke blir fullt sÄ ille som ventet kan det blir grÞnt.

5 Likes