Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Prisen bestemmes av de som kjøper dem. Ryktene sier 9,5

Stor mulighet for at aksjen åpner på 9,5 imorgen. om den går opp eller ned vet jo ingen.

Du tar verdi på firmaet delt på totalt antall aksjer så får du verdien. Etter emmisjonen skal jo verdien fordeles på flere aksjer.

Nel har nå vært lurte å skaffet penger mens markedet er hot, faren for ny emmisjon er ikke lenger overhengende. Men det skal sies at NEL har en sinsyk prising. Mye luft kjærlighet og våte drømmer bakt inn i den prisen uten at det er særlig mye substans.

2 Likes

Men det er mye substans i potensialet. Det er her det avgjørende

2 Likes

Hva gjør Stream opp i all dette med 35% eierskap?

Er du heldig kan du fylle på for under 9kr i løpet av uken dersom du ønsker det. Du vil sannsynligvis få tilbud om å tegne deg til en reparasjonsemisjon i løpet av noen uker. Du søker da om å tegne deg for et antall aksjer til samme kurs som emisjonen blir satt til.

Erfaringen så langt er at kursen henter seg fort inn, og jeg tror dette gar helt riktig av selskapet. De er nå klar til å ta imot storordrer.

Ja. Mye tro priset inn, men ikke uten substans som mr @Evilfreud mener. Faktum er at Nel er en av den fremste spillerene i en global megatrend.

1 Like

Tipper de øker. Har gjort det tidligere når slike anledninger byr seg.

1 Like

De har ikke en unik teknologi som er lett å kopiere…

Så får du avgjøre selv. Men de seiler på en sinsyk grønn hype.

6 Likes

(Oslo, 21 January 2020) Reference is made to the stock exchange release from Nel
ASA (“Nel” or the “Company”) published on 21 January 2020 regarding a
contemplated private placement.

The Company announces today that it has raised approximately NOK 846 million in
gross proceeds through a private placement (the “Private Placement”) of
89,000,000 new shares (the “New Shares”), at a price per share of NOK 9.50.

3 Likes

Enda tidlig på dag, men dæven for en styrke Nel viser. 10,10 i skrivende stund. Helt rått om den klokker inn over 10kr i dag.

1 Like

Her må være en god del short ute og går. Selvsagt kombinert med at interessentene, som fikk tildelt aksjer ved emisjonen, lettet seg noe.

Det som over forundrer, basert på de incentivene, som ligger til grunn, er at aksjekursen endte under emisjonskursen.

Om aksjekursen fortsetter ned i morgen, er det stikk i strid med min forstand

Ikke bare NEL som fikk en virusinfeksjon idag da. Det meste gikk i rødt i dag, verden over…

Ikke uvanlig dette. En liten dipp under emikurs skjer hver gang. Gi det en uke og to, så er vi på gli igjen.

Blir vel ikke noe rep emi nå som folk har handlet under kursen.

Bull :joy:

Joda. Har vært det på tre foregående. Alltid dippet under, men når repemi kommer om et par uker, så har den vært godt over emikurs.
Ikke at det er en garanti at det skjer denne gangen…

Hva forventer du av repemien Mykle?

De utsteder vel ca 13 mill aksjer mener jeg, så det er jo ikke så mange en har rett på. Jeg har alltid overtegnet meg, og fått 100-200% flere en hva jeg har krav på. Men virker litt random det der. Sett folk med mindre beholdning en meg hevde de har fått flere aksjer en meg.

Er det naturlig å forvente at kursen på en reemi vil være identisk med emi - Dvs 9,50?

Den blir satt på samme kurs. 9,50kr

En fersk aksjonærliste for NEL er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Det er vel heller tvilsom med en repemi, om ikke aksjekursen tar seg opp fra dagens nivå