Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det er allerede kursmål på mellom 130 og 260 kr fra forskjellige meglere, før noen av de triggerne er regnet inn. De forventes å sende kursen enda mer opp, ref tilsvarende selskap i utvikling. Alle signaler fra selskapet om forskningen, resultater og forventninger fra de tilsier mye positivt framover :+1:

Edit: Algeta, som ble grunnlagt av de samme som grunnla Nano ble solgt for ca 19 milliarder var det vel, Nanos produktportefølje ved suksess med en eller flere studier vil etter det jeg har lest tilsi en verdi en god del mer enn det.

2 Likes

Sikkert bra - saken er bare at jeg tenker markedet kanskje allerede har disse tingene innbakt i prisen. At det først er når endelig produkter er klare, klare for markedsføring, masseproduksjon og salg, at DA er det superduper rush i NANO. Mye kan skje på veien. Saken er bare at hva vil regnes som positiv melding, egentlig, i en aksje som allerede sannsynligvis har priset inn mye av denne positiviteten…? Men: jeg kommer til å kjøpe litt jeg og skal du se :slight_smile: hadde ikke gjort noe den femdoblet seg i verdi i så fall.

Ja, det stemmer. De har ca. 1 mrd. på bok og da prises de til ca. 3 mrd. for Betalutin og pipeline. Tilsvarende selskap over dammen prises ofte 4-5x dette.

Nano prises på forventning om at de lykkes med sine kliniske faser og får produktet godkjent. Jo nærmere dette målet de kommer, jo høyere vil de prises.

Ja, mye kan skje på veien, og det er lenge til 2019, men i mine øyne skal man lete lenge etter et selskap med så stort potensiale for 5-10x på 1-2 år. Det må i tilfelle være PCIB eller Targo som har større oppside pga. at de prises lavere enn Nano pr.d.d.

Så kan man jo spørre seg hvorfor? :wink:

3 Likes

Skal sette meg mer inn i cast i løpet av et par dager :slight_smile:

1 Like

@VargVemund, chatten min funker dårlig, så jeg svarer deg her. Du er skeptisk til Nano og det er bra. Synes det gjelder de fleste aksjer her inne at det fokuseres for mye på positive argumenter.

Som mange skriver…biotek er høy risk. Det må man ha akseptert ved inngang, men deretter synes jeg det er mer relevant å diskutere triggere og deres betydning enn hvorvidt endepunktet blir full suksess. Slik jeg ser det kan nemlig biotek også være mer forutsigbart enn mye annet. Triggerne er i mange tilfeller mulig å tidfeste ganske/helt presist og slikt sett gjøre kursbevegelser ift forventning sannsynlig.

Du sammenlikner med funcom: Saken er at Nano fortsatt ikke er sikker på omsetning, mens Funcom er det. Funcom kommer til å selge veldig bra om de fikser spillet så det er superfett,

Hvor er forskjellen når premisset ditt for Funcom inneholder et HVIS det selger superfett? :wink:

3 Likes

Svarer deg her :slight_smile:

Mye av det som kan sies om Nano står i denne tråden. Ja, det er mye å lese, men absolutt verdt tiden om du vurderer en inngang i aksjen. Jeg ville aldri innvestert i noe jeg ikke visste hva var, det blir som å kjøpe en bil uten å se eller prøvekjøre den først.

Har fulgt Nano siden den var nede på 40 kr som også var min første inngang i aksjen. Det jeg gjorde var at jeg printet ut alt av kvartalsrapporter og årsrapporter som jeg brukte 2-3 helger på å lese nøye gjennom.

Så brukte jeg mye tid på HO, en del flinke nanoskribenter der som har vært med siden 12 kr.

Så fant jeg dette forumet og leste alt i denne tråden fra toppen.

Resultatet ble at jeg nå har gått all in i Nano. Så får tiden vise hvor lurt det var :slight_smile:

3 Likes

Her er forøvrig en annen veldig bra forumtråd om NANO, fra helt tilbake i januar 2015:
http://stocktalk.no/Msg.asp?GroupID=1&Group=In+the+pit+-+Oslo+B�rs&TopicID=44487&Topic=Nordic+Nanovector+-+det+neste+Algeta%3F&Keyword=&Pos=0

Kanskje den beste informasjonsskilden om NANO på nettet i tillegg til denne tråden i all beskjedenhet.

3 Likes

Skal sjekkes ut.

@Aksjesnila:
Jeg tenker at hvis spillet funker “optimalt” (glitches osv borte, bra content updates osv) så vil det etter alt å dømme selge bra. Det er omsetning, akkurat nå kunne den vært bedre men omsetningssvikt er etter min vurdering grunnet mange feil i selve spillet akkurat nå, som fikses. Men funcom er heller ikke et selskap jeg kjenner godt - menndet er en mye lettere forretningsmodell å forstå. De selger opplevelser til folk som har lyst på det. Nano utvikler medisiner som de håper å selge mye av i fremtiden eller selge rettighetene for, eller bli kjøpt opp. Interessant poeng kursen er “forutsigbar” i forhold til meldinger og info, absolutt et poeng. Slik info burde være sentral i en wiki om Nano, fordi PE for eksempel ikke kan brukes.

@VargVemund med overveiende sannsynlighet for å dra Fun for mye inn i Nano-tråden, men det er prinsippet jeg er opptatt av her:

…nemlig at jeg synes du legger inn premiss om suksess like mye i Fun som det du sier at gjøres av andre i Nano. Jeg sier det fordi jeg allerede er litt irritert på at jeg ikke har vært kritisk nok i Fun. Hvis ikke Nano opplever “glitches” i sin forskning så kommer den til å gå som ville helvete tror jeg. De har hittil ikke hatt det og melder all on track.

Hva med Fun? De solgte mye ja, i 2 uker, hvilket er old news for lengst… De dreit seg ut på streamene sine, spillet er fullt av bugs, noe som understøtter ekstremt dårlig trackrecord fra tidligere over mange år og spillertallet har falt som en stein siden lansering… Jeg kan lite om gaming og spill, men jeg sliter med å se bugfiksing som positivt først og fremst. Bedre å ikke ha feil er det ikke?? I hvert fall der jeg kommer i fra :slight_smile: …Og når jeg er i gang…sitte å drikke øl under fremvisning av selskapets store fremtidige håp… Så at flere mente det var herlig laidback. Skremmende uprofesjonelt spør du meg…

Vel da fikk jeg sagt det. Håper ikke jeg blir avlivet i funtråden :joy:

4 Likes

Enig i det du skriver. Jeg kan også lite om gaming og spill - jeg nevnte Funcom fordi det er mange andre her inne som investerer i Funcom, og selskapet tross alt har en omsetning av spill. Er enig i at spillet ikke burde hatt så mange feil ved lansering (men det er visst vanlig).

Personlig har jeg aksjer i andre selskaper, i andre bransjer, som etter min mening bedre kan sammenlignes med NANO Feks APCL. APCL har en intensjonsavtale underskrevet, og en del lisenser i spennende oljefelt i Gambia og Senegal, i nærheten av felter som har truffet mye olje. De har lisenser på enorme mulige oljeressurser. Og aksjen hausses basert på avtaler og kvalifisert gjetning om funn av olje, farm-outs osv. Men det spruter ikke olje inn på konto likevel. Hvis intensjonsavtalen ikke blir permanent, og det viser seg at de ikke treffer olje på noen av feltene, blir det krise (tipper jeg - hvor sannsynlig de ulike scenariene er vet jeg jo ikke). Jeg sitter på aksjen uansett fordi jeg har troen, liker å gamble litt. APCL har også steget mye det siste året. Men jeg sitter ikke på bare APCL. Poenget er at FUNCOM har et ekte produkt som KAN selge hvis de gjør det bedre. Kanskje klarer de ikke det, og da går det vel ikke så bra likevel.

Siden NANO er en av de aksjene som blir diskutert en del her inne tenker jeg å prøve å sette meg bedre inn i selskapet. Siden det foreløpig ikke finnes noen wiki på emnet tenker jeg det kanskje blir min jobb å starte den, og så får de som faktisk kjenner selskapet over til bidra med det de vet av fakta. Jeg får ikek tid til det de første dagene så hvis noen andre kan starte hadde det vært veldig fint.

Malen finnes her:
https://beta.tekinvestor.no/t/funcom-analyse-wiki/2406?source_topic_id=560
Bare å kopiere og lage ny tråd med NANO isteden.

1 Like

Nå har @Savepig laget en wiki om Nano her inne :slight_smile: Kudos!

2 Likes

@Savepig: you’re the man…! Skal leses :slight_smile:

Skal være den første til å si at den lengste trenden her er litt spekulativ, men sjekk rsi, macd og stokastisk:

Tegn opp trendkanalen til å dekke toppen fra ATH så ser du potensialet opp ifht. trendkanalen :money_mouth:

Hehe.

Noen her som har noe forhold til on balance volume indikatoren forresten?

Er ny og kjøper aksje for første gang, er det greit å kjøpe seg inn i nano på 79 i kurs?

Hvor bred er en elv ?

:slightly_smiling_face:

Les deg opp på tråder og case først.

Teknisk er det trolig mulig å få billigere om ikke noe endrer seg.

Valg i Frankrike kan fort sende markedet enda lenger ned .
Mitt tips.

Vent til over helgen hvertfall .

Takker for svar, har lest meg opp litt og det er så mye optimisme rundt nano at jeg har mest lyst til å hive meg på med en gang :slight_smile:
Men skal følge rådet ditt å vente til over helgen :wink:

1 Like

Er nok smart å vente til mandag, hvis man ikke tror det kommer positive meldinger før da.
For ordens skyld, jeg har ca 99% av porteføljen min der.
Les det du klarer av linker og info i Nano-trådene her inne, spesielt den på Insidertråden om Nano.
Er en del bra på HO også faktisk, hvis du blar forbi de mest rabiate innleggene der :joy:

Jag anser fortsatt BV vara altfor høyt, men aksjen begynner å konsolidere og nærmer seg en meget attraktiv nivå med bra R/R før å høste litt prosenter.

Kommer sannsynligvis ta en posisjon neste uke forutsatt aksjen ikke stikker for tidlig. Bør finnes bra støtte på MA 200 rundt 70-71 kr.

Notere att det fantes en GAP att fylle fra 15 november 2016 på 75kr. Herifra tror jag det snur forutsatt inga dårlige nyheter kommer.

1 Like