Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Sjekk OSE3520 Indexen… Etter å ha vært ned 16% og truffet støttelinjen helt tilbake til 2013 har den snudd opp og ligger positiv. Denne trekker hele sektoren opp.
Forsiktig positiv til utviklingen fremover… Må jo være en fantastisk mulighet å komme inn i Biotek på disse nivåene nå…

2 Likes

Ja tror det bunnet ut idag.
Ser Dax og SPX er kommet ned på de verdiene som er vanlig for en korreksjon ca. 15% samt teknisk er kommet ned på støttenivåer.

Herfra tror jeg det er long som gjelder

3 Likes

Håper såklart du har rett men jeg er fremdeles avventende.

Interessant. Har sett på ATL i Nano for en mulig bunn, den nådde ikke HELT ned dit, men close.
Styrken i bounce her sier jo at bunnen potensielt er satt, men noe varig opptur med en gang tror ikke jeg heller på. Mitt syn er at vi nå går inn i en EQ formasjon (siden spennet mellom topp og bunn intradag er så stort). Brudd på rangen vil indikere videre retning.

Jeg heller likevel mot at sannsynligheten for brudd opp, fremfor ned, er større pga. oversolgte indikatorer, men sentimentet i aksjen (+ makro) gjør at jeg også er avventende ifht. å kjøpe veldig mye her nede (har kjøpt litt i dag dog).

Potensiell EQ formasjon til neste uke?

2 Likes

Kan du uddybe EQ formation? (men enig, tænker den videre vej er op eftersom hele OSE retter sig …)

Forklarte det her:

3 Likes

Du traff pinadø på denne. Selv om den ikke var så lenge på 12-tallet. Det hadde jeg aldri trodd😅. Håper dette var bunnen🤞

Veldig ofte så er touchene på disse ekstreme nivåene veldig korte, kanskje bare noen få handler synlige, slik at man får en skikkelig v-formet dal på bunnen. Sett det i mange aksjer i dag.

Er fordi en del folk rett og slett bare MÅ selge på bunnen av forskjellige grunner, kan være margin calls eller at de sitter med penger de rett og slett ikke kan tape mer av.

1 Like

Er vi i begynnelsen av en slags slingshot move over hele fjøla kanskje🤔
https://vimeo.com/158082296

Interessant teori @drh. Noen av indeksene i USA endte i allefall i pluss mens andre bare såvidt i minus i kveld norsk tid. Gullprisen faller også og oljeprisen er på vei opp.

1 Like

Satser på at korreksjonen bunnet ut idag, så neste uke er det bare kjøp som gjelder.

Kinesiske myndighet uttaler at Corona-epidemien vil være under full kontroll i april, så det meste taler for en V-formet korreksjon denne gangen.

Tilbake til utgangspunktet,sick. Hadde ikke drømt om dette engang i starten av 2018

A post was merged into an existing topic: Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

De største aktier i NASDAQ ligger pt. i små plusser og mange gaps blev lukket sidste uge. Fredagens handel i norsk biotek er nok den mest volatile dag, jeg har set på børsen så langt.

Satser på vending eller stabilisering næste uge og har gemt lidt $$$ til at udnytte situationen.

3 Likes

Ligger nå i en hourly EQ. Ikke den EQen jeg forventet, men kan føre til EQ på høyere timeframes.

Forsøkte å google litt om EQ formasjon, fant lite. Mulig å utdype signifikansen av dette?

Scroll litt lenger opp i tråden (fredag) så la jeg ut lenke til et annet innlegg med en forklaring :slight_smile:

Ble desverre brudd ned av formasjonen:

Gikk den under teknisk pga sluttauksjonen…? (Noen som ønsker å manipulere TA, eller helt naturlig i en sluttauksjon…?)

Før sluttauksjonen var kursen opp +2.1%. Kursen avsluttet på daily low. Det ryker manipulasjon lang vei…