Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

LOA% på Realese har vel lagt lenge på 51%, det er vel mulig denne kan bli oppjustert i mai etter q.

Voialiteten er stor ja, ser ikke bort fra der komme flere dager med 10-20kr bevegelse. Både opp og ned. Men der virker som stabil eiger struktur, det er ikke mange som falt fra så langt i år, med de kurs utvikling vi har hatt.

Tror fortsatt vi ender året på høyt tresifret, 200-270 for å sette et tall på høyt fra der vi er nå. Det er ikke å oppfattes som et salgs target :joy::see_no_evil::innocent:

5 Likes

“stabil eiger struktur”

Hvor mange aksjer har nr.50 nå ?

1 Like

Det spørs hvor eg ser.

Her på TI ligger den på ca 93 , DnB , PR mandag , men dei hadde 98613på torsdag.

Laveste torsdag var ca 97.000. På en privat konto

Men eg tenkte mer på mye samme aksjonærer på topp 50-100-200 osv , selv om noen er borte er det mye samme navnene.

3 Likes

Tusen takk, Longtrader.
Såvidt jeg husker hadde nr.50 ca 110.000 aksjer for et par måneder siden.

1 Like

Ja, du kan si at de gamle topp 50 for noen måneder siden ligger nå i topp 40, men øker 5-6 kontoer som er redusert akkurat nå så detter dei nedigjen.

Å hjelpe meg, har for mye fritid til å fundere :joy:

1 Like

Opprettet tråd om q1

6 Likes

Hva betyr levering av nakent mRNA, og hva kan det brukes til. Det er noe man sitter og lurer paa naar man selv ikke jobber innen farma/biotek bransjen.

Men kan det tenkes at en svekket hjertemuskel kan repareres, eller en lever med genfeil som gir folk altfor hoeyt kolestereol, eller muligens helbredelse av diabetes, gikt og mange forskjellige kreftsykdommer?? +++

Hvis AZ har funnet noekkelen til potensialet over, tror jeg mer paa at de vil presentere ett bud, fremfor og inngaa en lisens avtale.

4 Likes

Sannsynligvis skjønner AZ også at de ved hjelp av PCIB-teknologi kan bruke mRNA til å omprogrammere vårt DNA, og behandle/slette en rekke sykdommer. Derav uttalelsen om “gjennombrudd” … Jeg regner med at mange flere , inkludert Roche skjønner det samme. Kanskje Roche atter en gang prøver å kjøpe hele AZ , også etter at AZ har fått avtale med PCIB. Her kan man spekulere i alle retninger. Pris er umulig å prøve seg på egentlig , men vi prøver :slight_smile: Kvartals-rapporten vil brukes til andre ting , trolig mye om fimaChem

1 Like

Får vi kartlagt siter, innrullering og Asia for Ggk så burde det være nok til ny Ath :wink:

4 Likes

Ser at FDA i går ga Accelerated Approval til Incyte.

https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-targeted-treatment-patients-cholangiocarcinoma-cancer-bile-ducts

FDA Approves First Targeted Treatment for Patients with Cholangiocarcinoma, a Cancer of Bile Ducts

Behandlingen gjelder 2. linje og pasienter med FGFR2. Det var 107 pasienter, og en ORR på 36%og 2,8% CR.

FGFR2 gjelder altså intrahepatisk gallegangskreft:

" Thus far, FGFR2 fusions have been identified only in patients with intrahepatic CCA and been completely absent in extrahepatic CCA and perihilar CCA across the multiple studies described earlier [8▪,9,10​:black_small_square::black_small_square:,11▪,12,13].

Så dette er på ingen måte noen konkurrent til PCIB

Men det er godt å se at FDA uttaler:

" “This approval demonstrates that while we continue to focus our efforts on addressing the COVID-19 pandemic, the FDA remains committed to the important work of reviewing treatments for patients with cancer and other serious conditions,” said Richard Pazdur, M.D., director of the FDA’s Oncology Center of Excellence and acting director of the Office of Oncologic Diseases in the FDA’s Center for Drug Evaluation and Research.

34 Likes

Hva var data i den andre armen?

2 Likes

Jeg tok en tur i arkivet og fant årsrapport 2018, for å lese meg opp litt mer før den nye årsrapporten kommer til uka.

Fant en interessant formulering i avsnittet om FimaNAc, som jeg ikke har lagt merke til før:

«PCI Biotech’s fimaNAC strategy is two-pronged: collaborate with biotech or pharmaceutical companies having difficulties with their clinical stage product in a rescue-type scenario and develop long-term relationship with companies developing early stage innovative nucleic acid based technology.»

Her er det altså noen som har slitt med levering uten PCI, som vil prøve levering med PCI i en rescue-type scenario. Jeg ser for meg Mitch og jentene komme løpende bortover stranda… :smiling_face_with_three_hearts:

Det sier seg vel selv at det er i de store samarbeidene at det er aktuelt med «rescue-type scenarios», de har tross alt gjort kliniske forsøk uten PCI som de ikke har vært fornøyd med (eller vil forbedre), det har ikke de små samarbeidspartnerene gjort.

Når vi da vet at PCI har kommet i mål med redningsaksjonen innenfor onkologi ref. børsmelding om utvidelse av samarbeidet i nov-19 (synergies established in oncology), kan det vel ikke herske noen tvil om at det blir avtale med AZ??? :clap::clap:

De har attpåtil levert så gode resultater at noen i AZ-systemet vil se om de kan «redde» flere indikasjoner utenfor onkologi. :champagne::champagne:

Så spenningsmomentet bør jo ikke være om det blir avtale eller ikke. Men om PCI også har «reddet» de andre indikasjonene utenfor onkologi. :ok_hand::muscle:

I så fall, (og uansett) kan PCI ha spart AZ for fryktelig mye penger, og ha sørget for en langt bedre fremtidig inntjening for våre svensk-britiske venner. :moneybag::moneybag:

Lurer på hvordan det vil slå ut for Mitch og jentene i røde badedrakter… :smiling_face_with_three_hearts::gem:

:musical_score::sweat_drops::smiling_face_with_three_hearts:
«Some people stand in the darkness
Afraid to step into the light
Some people need to help somebody
When the edge of surrender’s in sight

Don’t you worry
It’s gonna be alright
'Cause I’m always ready
I won’t let you out of my sight

I’ll be ready (I’ll be ready)
Never you fear (no don’t you fear)
I’ll be ready, forever and always
I’m always here»
:musical_score::sweat_drops::smiling_face_with_three_hearts:

Fortsatt god lørdag! :star_struck::sunglasses:

26 Likes

Det var en single arm study, etter man har failet første linje så er det vel ikke noe å sammenligne med. Blir vel litt som NANOs PARADIGME som jo er 3. linje og single arm.
Så selv om det ikke er noen approved på første linje for CCA så er jo Gem/Cis regnet for SoC og dermed enn så lenge standarden der.

Studiet til Incyte er dette, med detaljer om studiet.

Efficacy and Safety of Pemigatinib in Subjects With Advanced/Metastatic or Surgically Unresectable Cholangiocarcinoma Who Failed Previous Therapy - (FIGHT-202)

Synes forøvrig det er interessant at Incyte fikk AA på 107 pasienter, for det ser ut fra clinical trials at det opprinnelig var planlagt 147 pasienter. Gir meg tro på at PCIB faktisk kan oppnå AA på 60 PCI-behandlede pasienter i RELEASE (som tilsvarer pluss minus 120 pasienter innrullert i vårt randomisert GGK trial).

36 Likes

Og det baserer du vel på pga ved en 1:1 sammenligning av pasienter i RELEASE vil være sterkere og mer solide data enn en single arm? Altså at det ikke vil være noen tvil om at data er bedre. Det kan vel sås mere tvil om at data er bedre i en single arm vs SoC hvis den ikke er randomisert…?

Ble studiet anbefalt avbrutt underveis av den uavhengige komitéen?

Og hvorfor forsøkte de seg ikke på førstelinje?

2 Likes

Incyte sin godkjennelse må selvsagt sees i sammenheng med resultatene de fikk i forhold til forventning, og ORR var på 36% med på 107 pasienter, og 3 stk CR må jo sies å være relativt bra i den pasientgruppen. Responsen var av følgende varighet.

" Among the 38 patients who had a response, 24 patients (63%) had a response lasting 6 months or longer and 7 patients (18%) had a response lasting 12 months or longer. "

Ut fra opprinnelige tidslinjer og antatt 147 pasienter skulle en tro at en uavhengig kom inn og avbrøt. Forøvrig står det følgende på Incyte sin side for Pemazyre, som er det kommersielle navnet.

“PEMAZYRE is approved based on tumor response. Data are not yet available to show if PEMAZYRE improves survival or symptoms.”

Så det gjenstår å se, men det er jo det en AA handler om; godkjennelse på surrogatendepunkt, og RELEASE-studiet har jo nå primærendepunkt ORR.
Vi vet uansett fra Investor sine solide Kaplan-Meier plot at PCIB ligger særdeles godt an på gullstanderen, Overall Survival, så RELEASE kommer helt sikkert i mål uansett. Men jeg har altså god tro på at ca 120 av 186 pasienter med avlesning på 60 PCI-behandlede pasienter vil holde med god margin til en AA.

30 Likes

Naar tror du vi naar denne milepaelen? I 2021, 2022, eller 2023?

3 Likes

5 posts were merged into an existing topic: PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Trodde potensialet var 400?

1 Like

Da sier jeg 1000 kr innen sommeren :rocket:

8 Likes

Et annet interessant moment jeg fant i årsrapporten 2018 var at følgende punkter var hovedfokus for PCI fra våren 2019 og fremover:

«In short, the main priorities of PCI Biotech at this time are to:

Effectively drive the fimaCHEM development programme in inoperable extrahepatic bile duct cancer towards the market;

Complete the clinical translation of the fimaVACC technology and determine the further development strategy

Manage alliance and partnering activities across all commercially interesting areas for the PCI platform.»

Det har gått et helt år og vi har ikke hørt noe om valg av strategi for FimaVacc bortsett fra at de ville trenge noe tid på å avgjøre dette, var det 6 måneder som ble nevnt på slutten av året i fjor…? :thinking:

Det passer forbausende godt med fristen for AZ-avklaringen… :grimacing:

Jeg tror virkelig PCI ville levere på disse punktene da de skrev dem. Men så skjedde det kanskje noe i fjor sommer/høst som gjorde at de måtte sette dette punktet litt på vent… :wink:

10 Likes