Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

The Park salg på steam

2000304*70 = 17mnok rett på bunnlinjen per kvartal

17* 4*15 = 1 milliard market cap

Kjøp!!!

“5. FC-investorer som kjøper multiple kopier for å “pumpe opp” salgstallene.”

2 Likes

Skulle alle de som har kjøpt TSW kjøpe the park hadde dette blitt veldig hyggelig. Et sted mellom 0.5-1 million solgte. Selv om bare halvparten av disse skulle kjøpe The park ligger man på 0.25-0.5 milllioner solgte. Så potensialet finnes der…

Selvfølgelig skulle bare 50% av de aktive TSW-spillerne kjøpe spillet blir det ikke like moro.

5 Likes

Før launch: 1.
Etter launch: avhenger av user reviews på Steam.

Soma hadde 94% positive user reviews av ca 2000. Spillet var mao veldig bra for sin sjanger. Dette drev definitivt salget.

Hvorfor mener jeg at user reviews på Steam betyr så mye? Fordi et spill uten reklamebudsjett er avhengig av word-of-mouth for å selge. Det må være bra nok til at folk gidder å nevne spillet eksplisitt til venner/bekjente.

1 Like

LOL@Konspirasjonsteorier! :smiley:

1 Like

“klanen” er nok noe dessverre anti FUNCOM leiren har klart å pådra seg (les de siste dags poster). Og nei… jeg var ikke en del av det… Synd synes jeg.

2 Likes

Ser foresten at 22 av de spillene som ligger over The Park har 75% eller mer i rabatt i ca 29timer til…

3 Likes

Uten å på noen måte prøve å være spydig; det der skjønte jeg ingenting av.

Men jeg tror jeg konkluderer med at du synes alle andre er tendensiøse (i motsetning til deg som er saklig, nyansert og fattet til enhver tid), alle som er uenige med deg (stakkars idioter) er hemmelige medlemmer i en “klan” som er ute etter å sverte Funcom (og gjerne deg), og at det er synd alle ikke innser hvor usedvanlig smart og fortreffelig du er, og at du alltid har rett selv når du tar feil.

…eller, nei jeg tror ikke vi er helt enige :smile:

3 Likes

Presalg nr 1, etter release alternativ 3 og etter reviews som blir fine nr 2. enkelt :slight_smile:

Hvem er denne klanen? :slight_smile:

1 Like

Jeg hørte om den for første gang i dag :

Vet desverre ikke hvem andre som er med i den…

3 Likes

Tror det har noe med foppall å gjøre… http://www.klanen.no/

Vent litt… nå demrer det… Gordon heier på Lillestrøm?

4 Likes

@Kronn: da var du ute ? :slight_smile:

Tror han heier på Rosenborg :wink:

Ok, har ikke peiling på det der heller.

Beklager avsporingen, back to topic.

3 Likes

Når jeg leser Funcom trådene her om dagen, blir jeg mer og mer usikker på om jeg er på tekinvestor eller om jeg på mystisk vis har havnet i syklubben for bitre gamle kjærringer…

???

6 Likes