Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Funcom småprat

Takk for svar. Med tanke på at det normalt er minimum 100 000 euro i slike emisjoner, tror dere at noen større tradere/investorer kommer til å være med? Noen bjellesauer?

Eneste bjellesau eg vet om som senere tid har vert i Funcom er Storvestre ( om han er bjellesau da ?) kanskje han og Hansson er" gærne " nok ?

Jeg tror man i såfall burde bruke belåningsgraden for å se på hvor eksponert man er. Personlig, så har jeg prioritert å betale ned på boliglånet, så det har gått fra å være 4x inntekt til 2x inntekt. Samtidig, så har jeg ca 1x inntekt i diverse likvide midler. På sett og vis har jeg jo “lånt” disse pengene, men f.eks 200k av dem er “lånt” for å beholde BSU-en min i samme bank til ett prosentpoeng høyere rente.

Det hadde vært mer lønnsomt for meg å prioritere aksjeinvesteringer, men mye mindre trygt. Å bruke store deler av egenkapitalen sin på en enkeltaksje med høy risiko, samtidig som man har lav egenkapitalgrad ser jeg ikke på som alt annet enn trygt.

2 Likes

Bare for å ha sagt det, her er jeg helt uenig!!!
:wink:

2 Likes

Høres lurt ut :slight_smile: Det er jo uansett greit å ikke plassere alt i en aktivaklasse, så sånn sett kan man argumentere for at du reduserer risiko ved å eie aksjer på tross av at du har gjeld.

2 Likes

Hvis man kan redusere risikoen sin ved å øke investeringen i aksjer, så må man nesten senke investeringen i en annen investering, ellers øker man jo strengt tatt bare sin totale eksponeringen.

Se på Tsw da :slight_smile: Nice 927. 24- hour peak player. Og talene holder seg bra høye utover natten .

5 Likes

The Park nominert i kategoriene “best technology” og “best audio”.
http://nordicgame.com/nordic-game-awards-2016-finalists-revealed/

5 Likes

Bra tall også for Conan. Gjennomsnittlige spillere er på sitt høyeste siden mai 2015, både for EU og US.

http://steamcharts.com/app/217750
http://steamcharts.com/app/218170

2 Likes

https://store.playstation.com/#!/no-no/kommer-snart/cid=STORE-MSF75508-COMINGSOON . Har plasseringene betydning i forhold til popularitet på playstation store tro? Virker litt sånn siden det ikke følger lanseringsdatoer.

1 Like

Ja, det kommer fram på mobilen.

Jeg sjekket UK der den også lå på tredje plass blant kommende spill, så det måles kanskje per region (Europa i dette tilfellet). Det er vel ikke åpnet opp for kjøp i USA enda?

1 Like

er dette pre-sale ??

Ja, kommende spill (dvs pre order), men jeg er usikker på om det er antall kopier eller omsetning. Top seller listene som publiseres månedsvis er basert på antall kopier, så det er kanskje det samme her.

Kan jo være the Park overrasker på Q1 da :wink:

Q2 mener du? :slight_smile:

2 Likes

Selvfølgelig :ok_hand:

1 Like

Syns det er merkelig at vi ikke har sett snurten av hverken vlog eller trailer snart… Så for meg at det kunne være greit å slippe v/fredagens happening?

Vi har pr.dd ventet 1 mnd på Developer Diary 2,- Tok 10 dager med ep.1
Samt at de meldte CGI-work på traileren 10 uker siden.

Traileren skjønner jeg mest av, men ser ikke sammenhengen ved Developer Diary, den har tatt forlang tid syns jeg i hvertfall…

4 Likes

De har nok en plan med det. Nå har de lansert årsrapporten på en ryddig måte. Vi må noke lide liit spenning. Tålmodighet er en dyd sier de gamle. Regner med at de har rett. Det kan vel ikke være langt unna vel ?

Kanskje de sparer opp til en emisjonspakke? Ville jo vært fornuftig i såfall, synes handelen i dag bar preg av mye usikkerhet, har folk mistet troen eller er det fordi man tror på lavere inngang enn dagens kurs?

Bare inne her på forumet virker emisjonsspøkelset være en saga blott, når man ser hva mange ønsker å bidra /gå inn med.Usikkerheten økonomisk sett kan derfor ikke være ett tema?

Mye usikkerhet ute og går nå ja. Kan skjønne det pga mangel på informasjon. Men nå har Funcom levert en solid årsrapport som i hvert fall gjør meg trygg på at firmaet jobber grundig og solid med sin strategi både når det gjelder produktene deres og den tross alt anstrengte økonomien deres.

Her kommer det mye spennende fremover, det er jeg 100% sikker på!

Med tanke på kursen er jeg litt ambivalent. Blir ikke det minste stresset om kursen skulle duppe langt nedover i seg selv (isolert sett), da har jeg fortsatt mulighet for å laste opp mer. Men samtidig er det jo greit i tilfellet en kommende emisjon at kursen er høyest mulig lengst mulig tid i forkant (for oss eksisterende aksjonærer da)…

Jeg er også 99% sikker på at om et år så vil årsrapporten fortelle om et Funcom som er oppe av gjørma med flere spennende prosjekter pågående og med en markedsverdi mange ganger dagens!

:wink:

6 Likes