Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Kryptovaluta - Teknisk analyse 2019 (TA) 📈

7 posts were merged into an existing topic: Kryptovaluta Generell trÄd :moneybag:

2 Likes

Interessant. Men er hypen sÄ stor da? I 2017 snakket jo alle om bitcoin, nÄ gÄr det lang tid mellom hver gang jeg hÞrer noen prate om det. Det fÄr meg til Ä tro at dette rallyet ikke er like oppblÄst som det var i 2017

Det er veldig vanskelig Ä si. Jeg merker meg at volumet avtar, vi har retracet 50% pÄ 2 mnd. Ingen er i tvil om at kurven er parabolic, spÞrsmÄlet er bare hvor og nÄr det vil stoppe. Som han sier i videoen er det jo ikke utenkelig at den kan gÄ til 20k igjen om kort tid, selv om det vil overraske meg stort.

10 posts were merged into an existing topic: Kryptovaluta Generell trÄd :moneybag:

Kanskje det var det? Ekstremt stygg candle nÄ. Fascinerende Ä se pÄ live :slight_smile:

Edit: ser ut som oksene prĂžver Ă„ reversere candle’n. Nesten som Ă„ se pĂ„ fotball dette :smile:

Det var en $2200 dollar drop!

3 Likes

Ja, jeg er ikke sĂ„ bullish som mange andre, nĂ„ har vi et “HIGH” target Ă„ bryte, dumpen kom pĂ„ massivt volum, og tror det skal litt til for Ă„ reversere dette. Men vi fĂ„r se. Endelig fĂ„tt somlet meg til Ă„ overfĂžre litt penger til Coinbase. Disse skal over i BTC - og sĂ„ over til Bitmex. #happyshorting

1 Like

Sikkert ikke dumt
 men, som alltid, vÊr forsiktig med shortingen. Hvis du har to kontoer og kobler dem sammen kan du ha noe av marginen pÄ den andre kontoen; den kontoen kan feks brukes kun som ekstra sikkerhet mot Ä satse for mye leverage. Dessuten kan du kombinere flere typer ordre og sÄnn sett hedge litt pÄ egen hÄnd.

Om du fÞlger nÞye med ville jeg brukt Quantfury til selve ordrene. De har dessverre ikke limit-ordre, sÄ du kan ikke planlegge kjÞp og salg, du mÄ handle real time. Men - ingen gebyrer. Absolutt ingen. Og markedets laveste spread. De lever av salg av blant annet data. En av investeringene til Hyperionfondet til Invictus (som sto bak Crypto20).

1 Like

Takk for tips @VargVemund - det skal jeg sjekke ut! Jeg er som du vet veldig kortsiktig, sÄ tror og hÄper vi kan fÄ en dipp ned mot 8.5-7.5k, sÄ tenker jeg Ä longe derfra om vi kommer dit og chartet sier det var det :slight_smile:

1 Like

HĂ„per du har rett :slight_smile:

Kan ha vÊrt klimaks dumpen vi sÄ der ja, det gir mening. Bare lurer pÄ en ting av ren nysgjerrighet. Har lagt merke til fokuset ditt pÄ hvilke chart du plukker ut til Ä trade, gjenspeiler mitt nÄr det kommer til hva som frister Ä trade. Ta f.eks btc/usd nÄ; trenden er bull pÄ alle timeframes helt ned til daglig frame, sÄ hvorfor frister det sÄnn Ä trade mot markedet, nÄr man har hatt sÄ mange muligheter til Ä trade gode formasjoner med markedet i fire mnd? :stuck_out_tongue: NÄ vet jeg ikke med deg, men dette har vÊrt mitt stÞrste problem oppigjennom, og der jeg har bommet oftest. Bare spÞr siden jeg ser du har mye fokus pÄ NAS og NANO ogsÄ, til tross for at alle timeframes er bear atm. Det beste mÄ vel vÊre Ä identifisere et marked som er i bull modus nÄ og trade dette, frem til en annen sektor tar over(f.eks biotec og nano om et halvt Är), og hoppe over i dette nÄr det er i ferd med Ä lÞsne. Har forÞvrig stor sans for tankene og oppsettene du legger ut, du er flink med teknisk analyse :blush:

3 Likes

Takk for kompliment og konstruktive spÞrsmÄl @fish1430 . Fremfor Ä hoppe pÄ et svar som jeg normalt gjÞr mÄtte jeg tygge en del pÄ spÞrsmÄlet ditt fordi det er veldig bra. Jeg kom frem til mange potensielle svar, men det som fremstÄr tydeligst og mest logisk for min del er det at jeg trader disse assets fordi jeg ogsÄ har fundamentalt tro pÄ dem. Ta f.eks NAS og NANO, det er to selskap jeg liker godt og som jeg tror vil lykkes med sine respektive mÄl. Det gir meg en (kanskje falsk) trygghet om at dersom jeg havner i en dÄrlig trade og blir stuck, sÄ kan jeg alltids ri det ut med tiden.

Men det sagt sÄ har spÞrsmÄlet ditt fÄtt meg til Ä revurdere strategien min en del mÄ jeg innrÞmme. NÄr jeg ser tilbake hadde jeg vÊrt mye mer tjent med Ä holde meg unna f.eks NANO istedenfor Ä sitte med den over tid pga. det fundamentale.

For en som har en tanke om Ä bli (og er i ferd med Ä bli) en kortsiktig trader gir den type tankegang en hvilepute som nok kan fÞre meg ut i ufÞre fortere enn ikke. SÄ igjen, takk for spÞrsmÄl, jeg mÄ tygge en del mer pÄ dette :smile:

2 Likes

Bare hyggelig:-) Kjenner meg veldig igjen! Tror vi begge kan ganske mye mer enn snittet nÄr det kommer til TA, sÄ er litt ironisk at vi fokuserer pÄ svake sektorer nÄr det er sÄ mye bra Ä trade der ute :stuck_out_tongue: Har spurt meg selv om det samme, og for min del sÄ tror jeg det bunner i grÄdighet. Har rett Ä slett lyst til Ä naile den bunnen/toppen :joy:

Egentlig den siste tiden jeg har begynt Ä tenke mer pÄ hvor jeg kaster bort tid, og det er nettopp nÄr man prÞver Ä trade i mot markedet. Med mindre man nailer toppen/bunnene, sÄ gir det mye mer mening og gÄ long i et bull marked, hvor man finner formasjoner innad trenden som sier long. F.eks; et bullflagg i en bull trend kan ha 20% oppgangspotensiale, men prÞver man Ä shorte toppen(men det bare er et normalt pulback) sÄ gir dette bare 10% nedganspotensiale. Gir lite mening Ä halvere oppganspotensiale men Þke risk i forhold til reward. :stuck_out_tongue:

SÄ om vi skal dra spÞrsmÄlene videre, hvor tror du det kan bli gode tradermuligheter det neste halvÄret om vi skal handle med trenden?

Krypto var hett, men fÞler risk/reward uansett hvilken formasjon som formes nÄ blir for dÄrlig. Forventer egentlig en lengre konsolidering her de neste mnd. Det samme med markedet generelt. KjÞper ikke brudd nÄr vi har negativ divergens, noe vi har i bÄde SPX og OSEBX. Det jeg ser etter i hvertfall er sektorer som nylig har brutt ut av stÞrre formasjon, eller som har ligget i dvale/konsolidert over en lengre periode. W trend mÄ vÊre bull fÞr kjÞp. Noen tanker?

Svarte deg i en annen trĂ„d da vi stĂ„r i fare for Ă„ bli moderert for “Off-topic” :slight_smile:

Som et apropos til svaret, Gull er jo et godt eksempel pÄ en asset som har hatt en ganske lang konsolidering?

1 Like

Er sinnsykt irriterende at det tar sÄ lang tid Ä fÄ flyttet midler fra et sted til et annet. Litt ironisk at dette er et av problemene krypto skal lÞse :slight_smile: - Hadde tenkt Ä shorte i helgen men venter enda pÄ at midlene skal pÄ konto og nÄ fÞler jeg litt muligheten er borte. Mener fremdeles vi skal under 10k - mitt idelle target er rundt 7.5k - men ser ogsÄ kortsiktig mulighet for at den kan snu pÄ 9k et sted.

Daily trend er nÄ snudd bearish med lower high og lower low.

Weekly er fremdeles bullish og vil mest sannsynlig lage en higher low. Men tviler pÄ den gÄr over i en higher high (altsÄ over forrige topp pÄ 13.9k) automatisk. Mulig vi kan fÄ en EQ pÄ weekly inn mot august?

Legg merke til volumet sist uke ifht. volumet i nĂŠrheten av bunn.
Begge volumbarene pÄ Bitstamp er nesten like store?

En liten morsomhet til slutt :slight_smile:

1 Like

Velkommen ETTER Coindesk. Jeez
 :roll_eyes:

Bearish?

:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 Likes

Daily trend er fremdeles bearish ja :wink:

Alt under 12450 er bare en ny lower high!

Edit: @vanderbilt - ja, hvis du ikke regner dumpen til 10300 som en low sÄ har vi ikke snudd trenden pÄ daily. Jeg ser high, low, lower high, lower low og at vi nÄ lager en ny lower high.

Men enig i at dette nok blir en EQ formasjon.

Enig med Buffet, er ikke helt Bearish enda. Vi holder vel pÄ p sette en lower high i disse dager, sÄ fÄr vi se om det flÞlges av en lower low fÞr vi kan si om trenden er snudd pÄ daily. Trolig vil vi nok ende opp i en EQ fÞr det skjer.