Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Makro, indeks, valuta 🌎

Ja en må huske på at ledigheten har vært rekordlav.

Solgte du bull Gordon? USA tilter :slight_smile:

1 Like

Ja, det har vært gode tider i Norge. Masse kaffebarer og annet unødvendig fjas. Vi har også hatt en eksplosjon i boligprisene.

Hva skjer når ledigheten går opp? Jo, folk blir forsiktigere med pengene, små unødvendige sjapper går konkurs og du får en negativ spiral av fallende forbruk og økt ledighet. Boligprisene begynner å falle og omsetningstiden går opp.

Det staten har å stille opp med er å sette ned renten, men hvor mye betyr det egentlig, når renten allerede er nede på 2,25% for førstegangskjøpere? Det kan være byggebransjen blir reddet av offentlige prosjekter, men disse tar gjerne litt tid å sette i gang.

… mao, det kan godt være vi er på vei mot et par ganske dårlige år. Det positive er at kronen har svekket seg så mye at eksportnæringene har bedre vilkår enn på veldig mange år.

1 Like

Nei som sagt jeg behold alt… !!! :wink:

Misset FUNCOM, men fikk med meg nok en kjempeBULL. Har tjent flere hundre tusen nå bare på Buller (hvis jeg nå får sikret den siste i morgen). Må selge noe hvertfall lit sånn semitidlig i tilfelle FUNCOM begynner å bevege seg på THE PARK nyheten…

Her ser dere et gyldent eksempel på hva som skjer når selvoppnevnte dommedagsprofeter får hold på i markedene og folk beginner å vedde mot det fundamentale… Det går ned ja… Men så, SNAP!! RETT OPP.

http://www.marketwatch.com/investing/multi?tickers=spx,djia

Jeg vet dette for jeg har gått på Bjørne limpinnen før og fått meg voldsomme smekk. Disse irrasjonele dype dippene som har vært nå siste ukene er perfekt for å gå inn med BULL trader på. Gjerne girede.

EDIT: og futurene peiker bare videre rett opp mangfoldige present.

Gikk da veldig bra for meg i hvert fall. Kjøpte da du sa vi ikke skulle sitte med bear :wink:

1 Like

Vi krysser fingrene for at det blir mer Bullfun i dag :smiley:

Gevinstsikre i dag, kjøpe tilbake i morgen? Moser vel opp fra start hvor det kan bli store utslag på enkeltaksjer, oljerelatert går vel mye på bakgrunn av oljeoppgang samt lager USA i går? Da blir det fort mange prosent opp

Hva tenker dere?

Ja dere skal være litt forsiktige med bull også… Helt normalt med en bounce opp slik vi har gjort nå…

Bare sier at dette er normalt i et marked som faller også.

2 Likes


1 Like

Hva tror dere skal jeg sikre Bullen og grabbe FUNCOM (beginner å ete seg litt inn i de større salgspostene nå…)…

Tror jeg sikrer halve Bullen… :stuck_out_tongue:

Ble klokketreff dette…

3 Likes

Litt positivt fra USA

http://m.hegnar.no/hegnar/article/320/okonomi/artikkel560360/0/0

Hvordan flytter jeg et innlegg? Ville ha dette svaret her heller:

Tror de neste 14 dagene kan bli bra. Etter det en gang tror jeg det blir så mye ned igjen at paven må komme til det hvite hus for å trøste dem :wink:

1 Like

dette betyr vel at rentene fortsatt skal opp

Tror ikke sentralbanken kommer til å sette opp renten på lenge. Det kommer til å være volatilt med mye dårlige og gode nyheter om hverandre. Veldig volatilt! Derfor tør de ikke røre renten før lønnsveksten eventuelt skulle ta seg opp samtidig med resten av inflasjonen. Uten lønnsvekst ingen renteoppgang tror jeg.

renten kommer nok opp 0.25 % ja… Men tror det vil ta tid før neste rentejustering… Minst 2 eller 3 kvartal…

Olja opp ~9% woot woot!?

2 Likes

I like :slight_smile:

Lurer på om DNO fortsetter i morgen?

Venezuela og Russland skal ha bedt opec om ett hastemøte angående oljeprisen.

2 Likes