Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Jeg har lenge analysert og sett på diagrammer i dag, på tilsvarende kursstigninger, på RSI og MACD, på forskjellige tidsintervaller, og det eneste jeg kunne konstatere var at jeg ikke selger. Ved flere anledninger så jeg at høyt RSI førte til kortvarig fall etterfulgt av enda voldsommere stigning. Vi må ikke glemme at dette er lavt volum og at dette er biotek. Hver for seg gir et unøyaktig nok TA-bilde. Jeg følger fornuften og det fundamentale og regner med at markedet trenger et par dager for å fordøye meldingen før vi ser videre oppgang.

7 Likes
1 Like

Ser at PCIB nå har omtrent høyeste RSI av de børsnoterte selskapene.
Men, betyr egentlig RSI noe, for et selskap, som er i ferd med å bli repriset?

Det samme gjelderPHO. Også her synes RSI irrelevant, utfra å det også her er i ferd med å skje en reprising.

4 Likes

RSI kan forbli høy over lengre tid dersom en aksje først går parabolic. Problemet med parabolic moves er at de er umulig å time og det er nærmest umulig å spå når de vil stoppe.

Det eneste jeg vet med parabolic moves er at de retracer ganske heftig når de først begynner å korrigere (eksempler: APCL, NANO, BTC), og det er enkelt å se når toppen er inne (bearish engulfing candle med volum klimaks).

Nå har jeg ikke kikket på PCIB, men jeg vil påstå PHO er i en parabolic trend :slightly_smiling_face:

1 Like

Er nær 50.
Vi skal kanskje høgre men eg tar ut trading potten her.

1 Like

4 posts were merged into an existing topic: Er teknisk analyse verdt noenting?

Ble en liten pust i bakken på ca 43, og stoppet uken på ca 53. Spennede å se om vi etablerer oss i dette intervallet, eller bryter over i neste uke. Lite motstand oppover da :slight_smile:

7 Likes

Investtech etter fredags bonanza.


14 Likes

image

Dere som er eksperter på teknisk analyse, Score 99 høres jo veldig bra ut, as good as it gets?

11 Likes

Starter dagen med å gape opp fra gapet:

Her kommer uttrykket let your winners run inn?

7 Likes

Daily RSI på 92. Just saying :shushing_face:

2 Likes

Du tenker ned litt?

Tenker den skal ned så fort det kommer volum-klimaks - men trenger en stor rød candle for å bekrefte det.

Hovmod står for fall…

1 Like

Ditt eget du snakker om nå? :smile:

Er ikke hovmodig å si at aksjen er overkjøpt. Men vi får se.
Jeg tenker hele biotech-indeksen skal korrigere denne uken.
Spesielt PHO og PCIB. Tenker du får kjøpt PCIB under 50 kr ila. uken :shushing_face:

2 Likes

Ja, nei den går sikkert bare opp nå

Tviler jeg på,det momentet vi ser nå er vi over 100 ved nyttår.For ikke og snakke om nyhetene og spekulasjonene så er det en grei prising også.

2 Likes

Teknisk analyse er modellering av alle kjøp og salg som gjøres i markedet, og dermed oppførselen til aktørene.

Det er grunnen til at det går an å tegne inn en strek i forrige uke som passer så godt som nøyaktig sammen med dette innlegget.

1 Like

Kanskje Pcib er i wave 3 av 5 Elliot wave. Skulle gjerne sett kursen på 67kr før en korreksjon.

5 Likes

Festen er nok desverre over i denne omgang. Ligger inne med en bearish engulfing på daily.