Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Teknisk analyse (PCIB) (TA)

Jeg ser en perfekt bearish engulfing på daily.

1 Like

Jeg syns denne er langt unna perfekt. Et krav er at den skal engulfe forrige candle, og denne stengte på 54,30, sammenlignet med low 54.00 dagen før, så den engulfer strengt tatt ikke. Et massivt candle som ser voldsomt ut, men denne dekker ikke kravene syns jeg. Og det gjør det vel heller ikke i henhold til linken du la til:

  • The real body—the difference between the open and close price—of the candlesticks is what matters. The real body of the down candle must engulf the up candle.

Essensen er altså “real body”, og ikke wickene.

3 Likes

Ulike definisjoner på hva som bør være oppfylt, men de fleste opererer med at bodyen skal dekke forrige body og at den skal close lavere enn forrige open(ikke low). Den var på 54.5, så derfor er det ganske så perfekt ja. Blir spennende å se neste dagene

Det er også i min erfaring ulikt hva man vektlegger. For egen del er den engulfing.
Du har også volume-confirmation med høyere volum enn foregående dager med oppgang.

Ligger nå inne i en EQ på 4-1 hr som også bekreftes av volum.

1 Like

Og det betyr?

1 Like

@Raskest + @Nocturne + @uselessh . Noob-spm: Hvis vi ender over ca. 61.10 (+/-) idag vil vi da ha en Bullish engulfing av gårsdagens bearish engulfing? Dvs. en annullering av gårsdagens signal? Hva betyr i såfall dette for de neste dagene?

1 Like

Det er jeg enig i, ønsket bare å bemerke at det finnes nyanser i tolkningen som du sier. Perfekt synes jeg ikke den er på noen måte.

Vi får se om det kommer noen confirmation. For min del trader jeg aldri engulfing patterns uten bekreftelse (lært av tidligere smeller).

Som diskutert over - du kan ikke få en engulfing candle i dag fordi verken wick eller body dekker gårsdagens low, eller gårsdagens høy. Candlen må DEKKE hele foregående candle for å være engulfing.

Hvis du ser på daily så ligger den inne med en inside-bar (en candle som er mindre enn foregående).
Eller EQ formasjon på lavere time-frame som omtalt over.

Skal man trade PCIB så er det jo higher high man vil se, altså at den tar ut forrige topp og viser vilje til continuation. For å gjøre det må den ta ut ca. 63 ila. dagen i dag eller i morgen. Til nedsiden er det 50 kr som må holde (jeg bruker wicks, annerledes om man ser på bodies).

3 Likes

Hva tenker TA folket hvis det holder seg rundt 58-59

2 Likes

Tviler på at den vil ligge på et så snevert område, før eller siden kommer en bredere trading range i sving.

Alt over 52 er fantastisk

4 Likes

Jo mer volum over 52 er bra? Ok støtte der hvis den holder seg over tid?

1 Like

Ja, det er ingen naturlov som hindrer det.

Da blir gapene under liggende som tidsbomber, slik at senere brudd under 52 plutselig kan bli veldig stygge. Tenk nano ned gjennom 68 og 38

Fin dag i dag ja, særlig for en som er 30% i PHO og 70% i PCIB.
Tror PHO vil stige jevnt og trutt og bryte ATH på vår/sommer og kanskje tidligere om det drar seg til mot oppkjøp, da blir det flere hundrelapper, kanskje ganske mange.

Når det gjelder først til 1000 så holder jeg mer enn en stor bukseknapp på PCIB, fimaCHEM er bunnsolid, men mRNA-avtaler kan gi de fleste tidenes bakoversveis!

33 Likes
12 Likes

Hva sier det tekniske om kursen videre for PCIB?

2 Likes

Ser på kortere tidsintervaller at den kortvarige nedgangen er i ferd med å snu igjen. Ingen endring på daglig, peker fortsatt solid oppover. Men gudene vet, dette er biotek.

3 Likes

Kan ikke vi bare bli enige om at teknisk analyse i PCIB er ikke verdt en :poop:? :smiley:
Gratulerer med dagens kurs!

4 Likes

Mon det. Bryte opp gjennom ATH er jo omtrent det fremste kjøpssignalet av alle da.

24 Likes

1 Like