Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Alt er hvordan du ser det

image

6 Likes

Nei har ikke så mye med NANO å gjøre isolert sett, kun en modning av min strategi for risikostyring samt at det finnes like mye positivt å si om de andre biotekcasene.

Har startet en diversifisering vekk fra biotek og, ved at månedsparingen min nå er i nordea sin aktiva 100 pensjonsspar som vi har på jobb.

Er normalvektet i nano nå mtp antall aksjer, men i prosent av portisen begynner det å bli en uvanlig tynn andel nå som kursen har krakket så vanvittig. Så har anledning til å vekte meg opp igjen senere. :slight_smile:

Skal oppdatere regnearket mitt når jeg får tilbakemelding på hvor mange aksjer jeg evt får i wavefoil emisjonen.

Endte med kun -0,56% i dag, får være fornøyd med det.

1 Like

Kan jeg spørre om din vekting mellom de ulike?

2 Likes

Betal ekstra på lån og ha rikelig med cash. You never know you know.

Jeg har betalt 5-10% ekstra på huslånet hver måned siden starten, med litt ekstra til sommer og jul. Basically betyr det for meg at jeg vet jeg kan bare svelge unna renteøkning ved å betale litt mindre avdrag uten å merke det i privatøkonomien.

2 Likes

Uvirkelig følelse å se hvor lav andel NANO er i portisen, tatt i betraktning at jeg solgte den siste aksjen i oktober.

Men merkes på summen når den største posisjonen hopper 30%
image

image

6 Likes

Skal du gjøre som de “profesjonelle” og fondene da, også rebalansere kraftig for å unngå dette problemet i fremtiden?
Teoretisk stigende risk pga fordelingsendring kan jo føre til en mye høyere avkastning enn man har mandat til.

Nope, har med fullt overlegg vektet meg gradvis over på PHO fordi risk/reward har vært så gunstig. Med dagens avtale er jeg komfortabel med å la pho-posten vokse mye både i kroner og prosentandel uten at jeg kommer til å svette over det. :slight_smile:

2 Likes

edit:
Og der må man begynne å selge pcib pga margin. Flott.

Edit:
Oppdatert 22.08
image

4 Likes

Du satser tungt innen biotek @Savepig :wink:

2 Likes

Den portisen der hadde trengt seg et lite kakestykke Funcom :smiley:

Hehe ja jeg tror nok Funcom skal inn der så snart jeg synes den er bunnet. Men jeg vet fra PCIB at “spesialinvestorer” kan ødelegge mye. :frowning:

Tencent inn i Funcom , så jeg tok på joggeskoene

Er nå mer eller mindre i mål med å diversifisere bort fra en portefølje totaldominert av prekommersielle biotechselskaper. Så får man heller leve med at noe av nedvektingen har skjedd på ren og skjært prisfall i aksjene. :frowning:

image

2 Likes

Noen kanskje litt overrasket når de ser oppsummeringen etter close denne uken:
image

6 Likes

Smalere portefølje enn jeg hadde trodd ja. Hva har du ryddet bort? :slight_smile:

1 Like

Er rimelig dynamisk hvilke aksjer jeg har inne og ute til enhver tid, er ganske lenge at jeg har sitter på de aksjene jeg har nå, bortsett fra at funcom kom til for alvor da tencent kjøpte.

Så det var heller at NANO og PCIB er så liten andel av portisen jeg pekte på i kommentaren over.

Her er 15.april til sammenligning:

2 Likes

Hver eneste NANO kvartalspresentasjon

Edit:

Jeg har så volatile aksjer på ene kontoen min:

4 Likes

Da jeg så det samme hos meg på PCIB og PHO begynte jeg å lure på om det var trading halt… :sweat_smile:

1 Like

Endret seg plutselig en del!

image

Key for hvordan porteføljen min gjør det neste år blir jo følgende:

5 Likes

Tillater meg å ta en pust i bakken og kjenne på det å ha veldig mye cash ift hva jeg noengang har hatt.

Er absolutt åpen for å vekte meg helt opp igjen i både PCIB og PHO, på dagens priser også hvis de fortsetter å holde seg så sterke som de har vært denne uken.

1 Like

Oppdatert!

Prøver en trade i nano med litt mindre restriktiv stopp denne gangen. Har blitt stoppet ut av to trades i det siste som begge kunne blitt veldig bra om jeg hadde vært litt mindre nazi.

image

3 Likes